Opnemen van muziek van de radio...hoe doen jullie dat? (Computertechniek)

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 20-07-2009, 11:05 (5413 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Wat jij nu precies wil, is mij niet helemaal duidelijk. Om opnames te maken van binnen mijn analoge audio-set heb ik een Philips CDR880 CD-recorder staan.
Opnames die op een CD-R gemaakt zijn kunnen heel gemakkelijk op de PC gelezen en bewerkt worden.

Een cd-recorder? Hé, ik wist niet dat er ook losse cd-recorders bestonden.

Het maken van opnames van audio-streams via internet is ook mogelijk, zelfs onder Win-XP. Om een goed antwoord te kunnen geven heb ik meer info nodig
over de hardware die jij gebruikt (I/O-poorten op jouw audiokaart) en de wijze waarop jij die opnames probeert te maken.

Het probleem is inmiddels opgelost. Was toch een kwestie van niet de juiste instellingen.

[image]

De on-board geluidskaart (moederbord Gigabyte GA-M51 GM-S2G) heeft een aparte audio manager. Bij het inpluggen herkent hij in welk gaatje de stekker wordt gestoken, maar je moet dan nog wel even een vinkje zetten bij het juiste apparaat.
In gebruikte altijd de roze ingang, die is eigenlijk voor microfoon bedoeld, maar aangezien je toch voor lijn-ingang kan kiezen, dacht ik dat het niet uitmaakt. Kennelijk toch. Ik heb nu de blauwe ingang gekozen en nu werkt het beter.
(Toch werkt dit in Vista beter, maar aangezien ik nu momenteel ben ingelogd op XP kan ik dat nu niet vergelijken)*

De vraag had ik eigenlijk gesteld omdat ik benieuwd was hoe (via pc, bandrecorder, of ander apparaat) mensen tegenwoordig radio opnemen, en eigenlijk ook een beetje om te horen óf mensen tegenwoordig nog wel radio opnemen.

Groeten,

Piet.

* Bij Vista gebruik ik andere drivers, omdat de juiste drivers niet werken onder Vista. Ik heb een 64-bits versie van Vista en die heeft aparte 64-bits drivers nodig. Het heeft me een veel tijd gekost om goed drivers te kunnen vinden.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum