verwijderen frontje van Philips L3X91T (Algemeen)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 01-07-2014, 10:59 (3587 dagen geleden) @ Marotick

Hmm, mislukt.
Na een nachtje biotex was het frontje nog net zo lelijk en het doekje dat tussen de kast en frontje gespannen zit daarin zaten nog steeds de vieze vlekken die niet weg te poetsen waren.
Ik besloot om te proberen om het frontje van de kast te verwijderen en omdat ik de hoek bij de volumeregelaar al gauw los kreeg heb ik daar een nylon draad achter weten te krijgen. Deze draad kon ik naar beneden trekken en ik kreeg het frontje hiermee voor 3/4 los. Bij de afstemschaal zat het frontje veel erger vast dan de rest van het toestel en wat ik ook deed ik kreeg h[image]et niet verder los. Wel braken er voortdurend kruisjes uit het frontje. Bij de eerste dacht ik nog, dat wordt lijmen, maar uiteindelijk zijn het er zoveel geworden dat ik overweeg om de grote vierkanten te gaan herstellen en overal de kleine kruisjes te verwijderen. Ook moet ik nog een geschikt doekje vinden.
Uiteindelijk heb ik de rest van het frontje los weten te krijgen met stickerverwijderaar (Thinner). Het doekje zoog de vloeistof op en dat had ik misschien eerder moeten doen. Wel lost de thinner de kunststof of zodat het wel vlot moet geschieden.

Mocht iemand toevallig een frontje hebben, of een lege kast dan is dat natuurlijk ook een oplossing.

Jack


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum