Schakelaar 22RB192 (Toestel of techniek)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 13-03-2010, 21:11 (5163 dagen geleden) @ Maurice

Allen bedankt voor de reacties.

heden toch bij 95% van alle apparaten het geval?

Ga maar na hoeveel apparaten nu in huis staan die niet meer een harde uitschakelaar hebben, of je moet erg zoeken.

Dat was nu precies het bezwaar dat had toen ik dit radiootje openmaakte. Onnodig sluipverbruik en brandgevaar.
Bij sommige toestellen heeft een stand-by schakeling nut, zoals een videorecorder. Bij andere toestellen als een tv of pc is het onzin.
Daarom heb ik voor de toestellen die niet per se continu moeten aanstaan, deze op een stopcontactenblok met schakelaar aangesloten.

Of de vergelijking tussen nu en 40 jaar geleden opgaat waag ik te betwijfelen.

Bij een radio van 40 jaar oud -zonder afstandsbediening- is het niet afschakelen van de netspanning toch uitzonderlijk als ik andere Philips schema's uit de zelfde periode bekijk.
Mijn eigen vermoeden is dat Philips bij dit radiootje voor een goedkope aan/uitschakelaar, die ongeschikt is voor netspanning, heeft gekozen om geld uit te sparen.

Misschien wordt er in Brussel al aan gewerkt, maar zo niet wordt het de hoogste tijd dat men in de EU eens aandacht besteedt aan al het onnodige verbruik van apparaten die niet helemaal kunnen worden uitgeschakeld.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum