Wo 13 april - LC-Kring Zeist: Radio-MOE (Algemeen)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 06-04-2016, 07:08 (2933 dagen geleden)
Gewijzigd door Gerard in Zeist, 06-04-2016, 07:30

Beste Radio-liefhebbers,

Onder de vlag "Leer- en Contact-Kring" (LC-Kring) houd ik in Zeist enkele spreekbeurten over radio-gerelateerde onderwerpen. De volgende Radio-spreekbeurt is op 13 april en heeft het zeer actuele thema "Radio-MOE".
Geïnteresseerden zijn op 13 april vanaf halfacht welkom, terwijl de lezing start om 20.00 uur. Deelname is geheel gratis: er is geen toegangsprijs, je kunt in de wijk gratis parkeren, en je krijgt gratis koffie en fris.

Adresgegevens horen niet op dit Forum, dus voor de locatie moet je Gerard even mailen via het envelopje naast zijn gebruikersnaam "Gerard in Zeist", ook te vinden in zijn profiel.

"Radio MOE: Radio's uit Midden- en Oost-Europa"
De lezing behandelt, zoals de titel zegt, radio’s uit Midden en Oost-Europa en waarin deze verschillen van Westerse modellen.
Ik heb vrij veel landen in Oost-Europa bezocht. Het vaakst Tsjechië en Slowakije, maar ik ben ook driemaal in Oekraïne geweest, en heb uit de diverse landen vaak radio's meegebracht, die je uiteraard kunt beluisteren en zelf uitproberen.
De belangrijkste fabrikanten zijn Tesla en VEF. Er worden twee buizenradio's getoond, maar ook een hele rij transistortoestellen. Bijvoorbeeld de vele "Russische" (ze komen niet echt uit Rusland!) LG/MG toestelletjes en ook een van de eerste en een van de laatste VEF kortegolftoestellen.
We behandelen de vraag, hoe je de hoogte van een zendmast kunt bepalen als je geen barometer bij je hebt, maar alleen een radio.

Een lezing met DIEPTE, maar misschien anders dan verwacht...

Iedereen is welkom!

[image]

Je mag best naar de LC-Kring komen en ook naar het RadioCafe in Zaandam gaan. Dat doe ik ook, ik ben een echte tweekringer!


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum