Ik wil een nieuwe universeel meter, welke? (Algemeen)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 18-08-2016, 21:18 (2779 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Marotick, 18-08-2016, 21:20

Dank je Soundman,

Een ding begrijp ik niet wat je bedoelt.
De amplitude kan prima worden gemeten met een scope. Als vermenigvuldiging voor de tt waarde, neem ik RMS van de meter x3. nooit een probleem geweest.
Kan je dat voor mij uitleggen?

Nog iets over de Revox A77
De oscillator verzorgt de bijstroom (BIAS) en zorgt ook dat de band gewist wordt.
De bijstroom begrijp ik maar het wissen gaat bij de A77 gecompliceerd.
De 120 KHz gaat of naar de wiskop of naar een dummy. Wordt er op 1 kanaal opgenomen dan gaat de HF door de desbetreffende kop en ook door de helft van de dummyspoel. Ik weet dat het niet uitmaakt of de wiskop op 40 KHz of op 400 KHz staat te werken maar in de Revox service manual hebben ze het er over dat er een verschil moet zijn tussen de wisfrequentie van + 1KHz voor links en - 1 KHz voor rechts als de kanalen seperaat gekozen zijn. Bij stereo is de frequentie natuurlijk hetzelfde. Die verschillen komen natuurlijk door de dummyspoel, denk ik zo. Maar ik krijg dat niet voor elkaar. De verschillen zijn iets van 10 KHz.
Geen idee waardoor dat ontstaat. Als ik aan de kern draai van de dummy dan verschuift de frequentie voor beide kanalen???
Dat zou ook aan mijn meetinstrumenten kunnen liggen. Met een scoop zie ik geen verschil tussen 120KHz plus 1KHz en 120KHz minus 1KHz.


Jack Marotick


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum