Philips A6X38AT ontvanger, wie kan me helpen? (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 07-09-2016, 18:59 (2778 dagen geleden) @ Jelle

Beste Mensen.

Jaren terug heb ik me laten registreren op het Nederlands buizenforum, temeer omdat ik wat Philips biampli buizen toestellen bezit, en de nodige problemen om ze weer werkend te krijgen, ben tegengekomen.
Sinds een lange tijd heb ik een een transistor tuner staan van Philips, het type A6X38AT.Ooit gekregen van een overbuurman, het ding speelt prima, op een klein manco na, het neon lampje voor indicatie van stereo ontvangst is weg.Ik heb destijds de fitting voor het lampje kortgesloten, zo werkt de stereo weergave wel, alleen geen visuele weergave meer...
Hierbij wil ik jullie wat vragen voorleggen, misschien dat ik met jullie hulp wat verder kom.

1 Is het neonlampje simpelweg te vervangen door parallel over de lamp fitting, een LED met voorschakel weerstand aan te sluiten?

2 Ik zou op de kortegolf banden graag de amateurs willen ontvangen die via SSB uitzenden.Op welk punt in de ontvanger zou ik het best het signaal van een externe BFO oscillator kunnen aansluiten?

3 Gerelateerd aan de vorige vraag, wie weet een goed schema van een stabiele BFO oscillator?

4 Helaas heeft een vorige eigenaar de draaiknoppen voor band selectie en afstemming vervangen door dikke lelijke metalen knoppen.Heeft iemand nog de originele liggen, en wil die wel kwijt?

5 Ik kan nergens de impedantie van de antenne aansluiting terug vinden, wie weet dit?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
Mvg,

Jelle.

Het glimlampje brandt louter en alleen op de verdubbelde gelijkgerichte 19KHz piloottoon en heeft daarvoor maar weinig stroom nodig bij een toch wel vrij hoge spanning. Voor een led is dat juist andersom. Een nieuw neonpitje is dus de simpelste oplossing.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum