Vector Network Analyzer HP8410B en van alles (Aangeboden)

door Hans Agema @, Texel, 22-04-2017, 19:42 (2554 dagen geleden)
Gewijzigd door Hans Agema, 22-04-2017, 19:46

[image]
Zijn er nog liefhebbers van echte hardware VNA's?
Ik ben aan het verhuizen en dit staat me in de weg:

"the mother of all VNA's", ofwel de Hewlett Packard 8410B.
OK, het vergt wat gewenning en een learning curve (tenzij je een ouwe rot bent), maar dit systeem gaat wel tot 18 GHz.
Nog niet alles (sampler etc.) staat op de foto's, maar alles is er, ook doc en kabels.
S parameter sets, APC extensions, reference plane extension, Polar & Phase Magnitude display, diverse items dubbel, CRT's brilliant.
Ook 8690B sweepers en microwave plug-ins van 0,1 tot 12,4 GHz beschikbaar.
Ik ben nog aan het inventariseren, maar bij interesse kan ik een lijst van items opstellen.

Ook diverse frequency standards aanwezig. De HP5061A Cesium beam is werkend weggezet, maar de heater control vergt aandacht.
Hardware update kit is er en ook nog een donor exemplaar.Verder nog een "double precision tube" met weinig uren.
De Cs tubes zijn regelmatig gepompt aan HV supply.

Een Smith Chart op een echte beeldbuis (met overlay) is een ervaring op zich ;-)
O ja, ik heb ook nog 5345A counters met converters tot 40 GHz en nog veel meer, maar dat komt later.

Natuurlijk is met de huidige IQ USB VNA's veel makkelijker te werken, maar de dynamiek, het frequentiebereik en de precisie van deze hardware houdt zijn waarde.

Laat me weten (via envelopje) of het de moeite loont om deze apparaten aan te bieden, een bod is niet direct gevraagd, daar komen we wel uit (behoudens liefdadigheid)
Yep, ik weet dat dit semi-antiek is, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het te slopen voor een paar directional couplers e.d.

73, Hans


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum