Het A77 mysterie verklaard (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 17-08-2017, 00:35 (2438 dagen geleden) @ soundman2

Hoi Soundman, we hebben het toch over hetzelfde? Ik ben een tijdje bezig geweest om in het schema het manco op te zoeken en daarin de kruipwegen aan te geven. Toen ik daarmee klaar was las ik jouw bijdrage waar ik erg blij mee was en omdat mijn schema het probleem op een andere manier laat zien heb ik het toch nog maar even geplaatst, al was het al om het vele werk.
De oplossing met de weerstanden ligt natuurlijk voor de hand maar, zijn de weerstanden klein dan blijft er overspraak en om de 45 dB kanaalscheiding te halen moeten de weerstanden waarschijnlijk behoorlijk groot worden met als gevolg volume verlies, of zie ik dat verkeerd? Een scheidings versterkertje is ook een goede oplossing. waarom heeft Studer dat niet opgelost? Dat is een mysterie.
Als je een stereo opname maakt dan is het natuurlijk logisch dat je die opname ook stereo afluist. Maar ook is natuurlijk belangrijk, zeker in die tijd, hoe klinkt de opname in mono? Want dat kan een hemelsbreed verschil geven, al was het maar door de looptijdverschillen tussen de microfoons, akoestiek dat plotseling wegvalt etc.
Ook een mysterie is dat het inderdaad, gelukkig maar, weinig mensen hier last van hebben gehad en Studer/ Revox ter verantwoording zouden roepen. Hadden we in 1970 een Revox terugroepactie gehad??? Sjoemel hardware...

Jack


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum