hulp gezocht! (of beter, iemand met test apparatuur) (Gezocht)

door marc @, Den Haag, 27-09-2017, 18:44 (2402 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Daarom heb ik dit topic gestart: om te VOORKOMEN dat er in het wilde weg overal aan gedraaid ging worden!
Natuurlijk heb ik hier en daar en met name op youtube mijn licht opgestoken en realiseerde me al snel dat de enige mogelijkheid om de tuner goed in te stellen was om er met de juiste apparatuur en kennis aan te beginnen.
Daar ik beide niet of in onvoldoende mate bezit heb ik eerst zoveel mogelijk andere oorzaken proberen uit te sluiten.
Zelf heb ik (helaas) een ruime ervaring met uitgedroogde of juist lekkende C'tjes, en zelfs ceramische schijfcondensatoren die een 2de leven waren begonnen als weerstand, vandaar dat ik daar eerst mijn aandacht op gericht heb.
Nu moet ik zeggen dat H.H. Scott wist waar hij mee bezig was, alle C'tjes zijn van Rubicon en alles meet binnen spec (tenminste, degene die ik gemeten heb dan)
Verder klinkt het receivertje heerlijk en voor de 2 x 15 Watt... ik heb hem nog niet half open gehad, werd gewoon veel te luid maar zonder dat ik rare dingen hoorde.
Morgen hoop ik de verlichting binnen te hebben en eens kijken of ie er dan net zo mooi uitziet als ie klinkt!


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum