revox cassettedeck b710 mk2 (Toestel of techniek)

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 24-10-2017, 22:10 (2347 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Tonmeister Henk †, 24-10-2017, 22:12

Daarmee heb je geen enkele garantie dat de fout opgelost is.

Garantie niet , wel een gerede kans .

Als het probleem gerepareerd is, kun je de genoemde werkzaamheden alsnog uitvoeren!

Waarom daarmee wachten ? Gebeuren moet het toch, anders krijg je zo'n machine van z'n leven niet meer fatsoenlijk afgeregeld , over eventuele vervolgschade heb ik het dan nog niet eens .
Komt nog bij dat je de machine vooral bij voedingsfouten zowat helemaal uit elkaar moet halen om er bij te komen . En dan zeker weer in elkaar zetten om te testen en hem daarna nog een keer uit elkaar moeten halen ? Mooi niet, ik heb wel wat beters te doen !!
Het is mij bij een B67 één keer gebeurd dat na een voedingsreparatie 1 van de play back amps tijdens het proefdraaien de geest gaf: 2 weerstanden verkoold en op beide zijden van de print een stel sporen weggebrand . Oorzaak een lekke Frako elco . In de tijd die de reparatie hiervan heeft gekost had ik makkelijk de hele print kunnen recappen !!
Laatste voordeel is dat bij gebruik van goede kwaliteit elco's de geluidskwaliteit ook nog eens significant verbetert .
Problemen met die Frako's en tantalen waren er 30 jaar geleden ook al, dus gewoon vervangen die ouwe troep !

Groet , Henk

,

--
Nuntius Transmittendus !


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum