revox cassettedeck b710 mk2 (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 25-10-2017, 15:38 (2347 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †
Gewijzigd door soundman2, 25-10-2017, 15:44

Het mag duidelijk zijn, dat componenten die zichtbaar defect zijn, zoals een verbrande weerstand, een uitgelopen elco, tegenwoordig een bol staande elco, door mij uitgewisseld worden. Dat lijkt me logisch. Een weerstand die alleen (flink) verkleurd is, wordt er niet zonder meer uitgeknipt, hoogstens even aan de tand gevoeld. Maar ook de bolstaande elco gaat bij mij nog even aan de capaciteitsmeter. Evenwel wordt er nog wel aan gemeten.
Bij de meeste reparaties is niets uiterlijks aan de onderdelen te zien en een fout wordt er dan gewoon uitgemeten.
Ik heb het idee, dat je het steeds hebt over oude apparatuur, maar ik repareer alle apparatuur, dus ook splinternieuw. Daar is aan de onderdelen meestal niets te zien. Het klinkt wellicht gek, maar ook nieuw spul gaat nog wel eens stuk. Garantie of niet, ik repareer dat. Het opsturen naar de fabrikant of importeur is voor mij meer werk dan het te repareren. Er is geen verpakking meer, het blijft als het tegen zit weken weg, ik moet voor de klant zorgen voor een tijdelijk ander apparaat etc. en dan is de kans nog groot dat het niet eens goed gerepareerd terugkomt.
Het mag duidelijk zijn, dat in nieuwe apparaten onderdelen op goed geluk uitwisselen geen optie is.
Ik weet niet wat je aan wil tonen, maar geloof me, repareren is een vak met resultaat, lukraak uitwisselen van onderdelen een gelukje als iets weer werkt.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum