Aandrijfmotor voor bandrecorder Philips N4510 of vergelijkbaar (Gezocht)

door doktordirk @, Noordbeemster, 05-11-2017, 16:29 (2356 dagen geleden) @ snameroc

Is wel een interessant gegeven, maar als je goed nadenkt zullen de contactveertjes minder bezwaren hebben als ze meelopen dan dat je ze tegen de "haren"in strijkt.
Vreemd vind ik wel dat er zover mij bekend geen melding wordt gegeven in de servicemanual.
Ik bezit ook een N4510 met manual, en daar staat voor beide spoelmotoren hetzelfde codenummer vermeld 4822 361 20091
Ik heb nu toevallig een 4504 onder handen met oa ook een defecte spoelmotor die optisch identiek zijn, rode draadje boven, blauwe onder (tov aseinde)
De motor liep niet tot je een zetje gaf, dan nam ie de ren aan, maar verbruikte wel vrij veel stroom.
Na opening bleek een deel van een borstelveertje afgebroken en een deel verbogen wat na elke omwenteling op een plek geen contact maakte.
Op de restanten een klein stukje koper gesoldeerd, huisje dicht geperst en spanning dr op.
Loopt al weer een tijdje op proef zeer geruisloos, neemt bijna geen stroom op,en begint al bij 0.4 volt te werken.

Dirk.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum