Philips Geluidsband (Toestel of techniek)

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 20-11-2017, 15:45 (2320 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Tonmeister Henk †, 20-11-2017, 15:55

Je kunt de band gewoon plakken met sellotape, maar dat vergaat na een aantal jaren. Het matte beschrijfbare documenten tape gaat ook goed en blijft langer goed.

Daar gaan we weer . Leg me eens uit waarom je niet speciaal daarvoor gefabriceerd plakband moet gebruiken ipv tape met een verkeerde maat wat het op de lange duur niet houd . Ik heb hier gemonteerde mastertapes liggen van meer dan 35 jaar oud , nog steeds niks mis mee .

Breekt de band ergens in het midden, dan de las schuin maken, om geen drop-out te krijgen.

Dit verhaal snap ik niet . De enigste manier om een drop out te krijgen bij een las is te knippen met niet anti magnetisch mes of schaar. En dan maakt het niet meer uit of een las haaks of schuin is .

Een plakmal is niet nodig, met enige handigheid gaat het ook .

Zonder gaat het ook en dan aangeven dat er een "siersleuf" op meerdere recorders aanwezig is wat niks anders is dan een plakmal

Plak over de las een stukje tape van een paar cm. Knip daarna met een schaar de overtollige resten tape af.

En met dat afknippen gaat het dus in 99 % van de gevallen fout . Ik denk niet dat er in het gemiddelde huishouden een anti magnetische schaar aanwezig is , sterker nog : de gemiddelde detaillist weet niet eens wat dat is .

HC

--
Nuntius Transmittendus !


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum