connector gezocht (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 27-12-2017, 10:03 (2305 dagen geleden) @ watergeluid
Gewijzigd door soundman2, 27-12-2017, 10:17

vrouwelijke connector, het lijkt wel of de connectoren verdwenen zijn en er alleen maar microfoons over zijn.

Ik denk ookmdat de connectoten niet dik gezaaid zijn.
Destijds werden bij de microfoons complete kabels geleverd. De connector was uniek voor deze serie Philips microfoons.
De lieden die de microfoons afgevoerd hebben, hebben dat ook met de kabels gedaan. Er was destijds helemaal geen interesse voor. Geen enkel merk gebruikte de aansluiting verder. Het was de opkomende XLR, de grote en de kleine Tuchel, de Jackplug en sporadisch de Ronetteplug, die uitsluitend a-symmetrisch was, die de dienst uit maakten.
De pluggen stonden ook niet in de catalogi van Philips uit die tijd.
Zelf heb ik ook nog een mic uit die serie, compleet met kabel.
Dat houd ik uiteraard zorgvuldig bij elkaar.
Het is misschien zinvol om te onderzoeken of het binnenwerk van de driepolige versie met penen in het microfoonhuis past. Dat zou zomaar kunnen. Dan kun je de microfoon zonder verdere "schade" ombouwen en hem met de beter verkrijgbare plug aansluiten.
De impedantiekeuze vervalt dan. Je zou in dit geval moeten kiezen voor de impedantie van 500 Ohm. Dat is tegenwoordig het meest gangbaar. 10000 Ohm is bedoeld voor microfooningangen van buizenversterkers, zonder ingangstrafo.
De 50 Ohm aansluiting is bedoeld voor zeer lange onafgeschermde microfoonkabels (honderden meters). Een ingangstransformator zowel bij een transistor als buizenversterker is dan beslist noodzakelijk, wegens de geringe spanning.


Bij de SQ versterkers uit die tijd heb ik ook eens aanpassingen gedaan naar DIN connectors. Daar bleek dat de ronde hirschmann din chassisdelen precies in de ruimte voor de oude Philips pluggen pasten. De versterker kon dus omkeerbaar worden aangepast.
Op de foto de aanpassing bij een EL6435 (140 Watt)

[image]

Het violet gekleurde draadje zit niet aan de versterker, maar hoort bij het klosje draad wat je net nog kunt zien;-)


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum