DAB+ in Belgie: niet wat er belooft wordt... (Toestel of techniek)

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 29-03-2018, 17:41 (2210 dagen geleden) @ Patrick2

Hallo Patrick,

Enkele maanden geleden kocht ik een DAB+ radio voor mijn schoonmoeder die in het rusthuis verblijft, haar favoriete zender (Familyradio) was van de FM-band verbannen en enkel te beluisteren in DAB+
Toen ik in de winkel vroeg om de radio eens te testen kwam er geen noot muziek uit. De verkoper zei dat dit te wijten was aan het metalen dak op de winkel.
Ik heb toen afgesproken dat ik de radio kocht op voorwaarde dat hij in het rusthuis wel zou werken.
Toen ik thuis kwam met de radio heb ik hem op de tafel in de woonkamer gezet en inderdaad na enkele minuten scannen kon ik meerdere radiostations ontvangen.
Dan ben ik naar het rusthuis gegaan waar ik de radio op de vensterbank plaatste maar helaas kon ik geen enkele zender ontvangen !
Ik heb dan uiteraard de radio terug naar de winkel gebracht en enkele weken later werd de aankoopsom terug op mijn rekening gestort.
Omdat ik het schandalig vind dat men de mensen verplicht een DAB+ radio te kopen en de ontvangst te wensen over laat, heb ik een brief geschreven naar Minister Sven Gatz.
3 weken later heb ik antwoord gekregen maar daar schiet ik niets mee op.
Het probleem is dat er nog meerdere antennes moeten bij geplaatst worden om een volledige dekking te kunnen garanderen.

Groeten .... Hugo Sneyers


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum