Waar komt het puntje achter de merknaam "Loewe" vandaan (Toestel of techniek)

door Gert Wouters @, 19-04-2018, 19:39 (2192 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Tot en met hun "faillissement" en we spreken dan van het SL2XX chassis had Loewe van die typische blauwe printen. Zowel voeding als Klein signaalpaneel waren 100% Loewe, zelfs met hun merknaam in de print geëtst.

Erna, en toen zou de SL2XX nog even gelopen hebben, is de SL3XX en SL4XX gekomen. In die laatste twee valt het me op dat daar vaak voedingen van HiSense insteken. Echter volgens mij wel geproduceerd naar Loewe normen. De bestukking is mooi en verzorgd. Niet à la Chinees er "opgekwakt".
Het klein signaalpaneel ziet er zowat uit zoals alle printen er tegenwoordig uitzien. Ik bedoel niet meer die typische blauwe tint erin.
Echter zouden ze nog steeds ontworpen en bestukt worden in Kronach. Dat heeft een oer-Loewe dealer uit mijn kennissenkring me ooit verteld. Heb er zelfs ooit een reportage van gezien op YouTube. Het is een heel recent filmpje. Hopelijk mag ik er naar verwijzen?
https://www.youtube.com/watch?v=-TIS7LjX3yo

Hopelijk spreken jullie frans? ;)

@Goldline: wie of wat bedoel je met de belgische vrienden van Loewe Benelux? Het centrum in Wommelgem ofzo?


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum