reparatie LogicAnalyzer HP 1661A (deel 2) (Toestel of techniek)

door loek @, Exloo (Drenthe), 25-05-2018, 20:21 (2156 dagen geleden) @ Maurice

Hallo Maurice,

Ik ben net zo verbaast als jij. Maar na vele pogingen met allerlei interface optisch denk ik dat dit een eigenschap is van deze LA.

Tot dat iemand kan laten zien dat het bij dit type toch anders kan werken.

Ik heb bijvoorbeeld met de emulator eerst een floppy bijna vol geschreven.
Toen ben ik naar een volgende floppy gegaan die nog leeg was. dit kon toen nog omdat de blokkade nog niet gemaakt was. Daarna geprobeerd diverse files bij te schrijven. Eigenlijk moesten alle nieuwe files op de lege schijf passen. Maar de LA rekent met de oude lijst en gaf na een paar files aan dat de schijf vol was. Deze werden netjes geplaatst in de oude lijst. Maar als je later op een PC kijkt naar de inhoud van de USB stick dan zie je dat de files geschreven zijn op de lege disk. Dit zelfde heb ik ook uitgeprobeerd met normale floppy maar dan op de TEAC drive.

Ik had toen nog niet zo dit gedrag bekend was een leuke schakeling bedacht die na het intoetsen van een andere disk op de emulator ook een disk change op de interface lijn zette. Met de bedoeling dat dan de LA (zoals bij een PC) opnieuw zou kijken naar de disk en dan dus met de lijst begon van de gekozen disk. Maar dat ging dus niet door.

Het blijft vreemd maar zoals je zei goed bruikbaar. En daarbij komt nog dat je een LA ook niet dagelijks gebruikt.

Met vriendelijke groet,

Loek


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum