Waar gaat dit nou helemaal over?????? (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 30-06-2018, 10:22 (2119 dagen geleden) @ Leo Snoeren

De reacties betreffende het solderen gaan inderdaad naar de rand van het relevante, toch ben je hier iets te snel somber. Ik heb wel een paar heel nuttige dingetjes al meegepakt hieruit!

Ten eerste dat ik mijn filter kan repareren met een verse kwartsresonator en in stilte heb ik hiervan een zakje besteld bij Ali. Houd mij nu dagelijks op in de buurt van mijn brievenbus, tot de dag van de aankomst blijf ik even van de radio af.

Dan het solderen. Ik heb nog steeds een beetje de bibbers om aan de tere print te solderen, maar heb ondertussen wel begrepen dat de temperatuur van de bout erg belangrijk is. Extra hindernis bij het solderen is trouwens, dat vlak boven de print de afstemsnaar loopt die niet tegen aanraken met een soldeerbout bestand is. Omdat veel solderen ook veel risico is, wil ik het filter maar 1x uitbouwen en daarom wacht ik op de aankomst van de resonatortjes.

Ondanks enkele uitwijdingen (en veel stilte van mijn kant) ben ik wel erg blij met de reacties!

Sorry hoor mannen, maar dit moet me toch even van het hart :-( :-( :

Gerard vraagt om eens mee te denken over zijn probleem met een filter :) .

Inmiddels zijn we beland in een soldeer cursus :ng :ng :ng :ng .

De info over het solderen is best handig, maar waarom niet een ander topic begonnen? Voor we het in de gaten hebben krijgen we ook nog te horen wat de voor en nadelen zijn van loodvrij solderen en welk merk soldeer gereedschap het beste is.

Nou ja, dit wilde ik even kwijt, Gerard heeft ook hier niets aan, maar dat geldt voor een groot deel van de reacties. Zijn filterprobleem is nog niet opgelost!


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum