Update 50IC361, hmmm. (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 17-08-2018, 20:06 (2071 dagen geleden) @ Gerard in Zeist

De mooie IC-radio geeft weer geluid, in principe op alle banden, is alleen nog ongevoelig.

Rob: de C-tjes had ik gecheckt, zowel degene die op de filterunit zit als degene die ernaast op de hoofdprint zat. Beide nog in orde, capaciteit een paar pF onder nominaal dus geen oorzaak voor een verlaging in de kringfrequentie.

De redding kwam van Ruud met de opmerking dat het echt wel in de filtering moet zitten. Iets wat ik ook wel dacht, maar het dan nog van een ander horen geeft wat vertrouwen. Ik had nog resonatortjes en heb er eentje aan de onderkant van de print gesoldeerd, parallel aan de filterunit U475, tussen pin 2 en 6 van die. Gevolg is dat er nu, behalve een signaalpad voor 387kHz, nu ook een signaalpad is voor 452kHz. Dat merk je meteen bij het doormeten van de middenfrequent en zowaar komen er ook op alle banden weer wat geluiden uit.
Weliswaar een beetje ongevoelig maar meer dan niets.

Met afregelen heb ik geprobeerd het nog iets te verbeteren maar heel goed gaat dat niet. Maar goed, er is in ieder geval enig geluid, dus kan ik u naar kortegolf luisteren. En tropenband zit er ook op.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum