Sanken ic SI1360HL gezocht (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 03-09-2018, 19:15 (2055 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 03-09-2018, 19:20

Maurice,
ik heb in het verleden persoonlijk meegemaakt, dat zelfs door Nederlandse groothandels namaak ic's geleverd werden. Ze werkten wel. Maar onder belasting legden ze meteen het loodje. Het was zeker geen montagefout van mij. Ik heb teneinde raad een ic besteld bij de officiƫle importeur. Die ic's waren factoren duurder maar bleven gewoon heel. Ik heb de defecte nieuwe exemplaren open gemaakt en toen kwam de aap snel uit de mouw. De eindtransistorenchips uit de goedkope hybrides, waren in vergelijking met de transistoren in het defecte onderdeel maar een fractie van wat het moet zijn. De dissipatie en de toegestane collectorstroom stelde dus niets voor.
De ic's zijn redelijk goed beveiligd tegen overbelasting etc. en de meeste sneuvelen dan ook doordat de pootjes loskrimpen in de soldeerplaats. Als de voedingsspanning dan scheef komt te staan of dergelijke overleven ze dat dan weer niet, dit was ook het geval bij de TA636, die nu bij mij op de werkbank staat.
Ik heb intensief gezocht naar het ic. Datasheets vindt je er niet van en de meeste solide onderdelen leveranciers in NL, maar ook in het buitenland kunnen ze niet meer leveren. Op wat minder bekende sites voornamelijk in China zijn er leveranciers, die er duizenden in voorraad hebben en dat terwijl Sanken ze al jaren niet meer maakt.
De foto bij AliBaba heb ik op veel meer sites aangetroffen. Net zoiets als schama's die je voor veel geld kunt kopen. Allemaal jatwerk van elkaar en als je even doorzoekt, vindt je ook dezelfde maar dan gratis.
Let maar eens op vlekken, beschadigingen en geschreven teksten op de aangeboden docs. Soms zijn ze wat geretoucheerd, maar bepaalde tekortkomingen kun je niet retoucheren en die vindt je dan in zowel betaalde docu als gratis docu.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum