BC199 vs 2sc460 (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 05-09-2018, 00:58 (2053 dagen geleden) @ jansen2810
Gewijzigd door Maarten Bakker, 05-09-2018, 01:11

Even los van al het andere... Hoe denk je aan een BC199 te komen, of heb je die toevallig liggen? Klinkt zeldzamer dan het origineel!

Verder denk ik dat er ueberhaupt iets niet klopt. De 2SC460 is volgens ECA een hoogfrequent transistor en dan zit je eerder op een BF240, BF254 of BF594.

Ik zie dat het origineel een zwartpoottor is en dat hij in een Yamaha CT-7000 tuner zit.

De onderdelenlijst noemt steeds 2SC460 B of C. De hFE categorie waar je dus van uit zult moeten gaan (even opzoeken welke versterking daarbij hoort, ik zag ergens in de thread iets langskomen).

In het schema zoeken, levert op dat er eentje in de FM-discriminator zit, 7 in de middenfrequent. Ik denk niet dat ze ergens in een audiocircuit zitten, dus een 2SC1815 of een BC199 lijken me sowieso af te vallen.

Ik denk dat je echt op de 3 types die ik hierboven noem, uitkomt. 1 erbij optellen mag ook (hogere werkspanning geloof ik) en er zijn meer equivalenten. Volgens ECA zou de pinout kloppen. Altijd dubbelchecken, en als hij niet klopt, dan is een beetje aan de pootjes buigen nog altijd makkelijker dan achter een onverkrijgbare of vervalste transistor gaan jagen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum