HF storing door PV-omvormers, normen (Toestel of techniek)

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 08-10-2018, 10:25 (2019 dagen geleden) @ HM
Gewijzigd door Anton van den Oever, 08-10-2018, 10:44

Gelukkig wordt het wel een stuk beter al gaat het naar mijn idee nog te langzaam.
MHz schakelfrequenties is wel wat erg optimistisch, dat halen we nog niet vanwege de warmte ontwikkeling in de IGBT’s
Daarbij komt (dat juist om deze te grote warmte ontwikkeling tegen te gaan), de omvormer de schakelfrequentie aanpast (lager wordt) als de uitgangstroom toeneemt.
Maar inderdaad is het zoals gezegd al een stuk beter geworden, wat meer druk met name vanuit de overheid op naleving van de gerelateerde normen en wat minder gezeur van de consument over de prijs zal dit proces aanmerkelijk versnellen.
Misschien kom ik wat als een azijnpisser over, maar de buurt waarin ik woon liggen de huurwoningen vol met panelen voorzien van die micro omvormers welke d.m.v. powerline communiceren met….? tja, met wie eigenlijk?
Het frustrerende ervan is dat ik beroepsmatig met terugvoed-units (z.g.n. active front-ends) van vele honderden kW's werk, welke maar een paar % harmonische op het net zetten en dus weet dat het wel degelijk ook goed kan.
m.vr.gr.
Anton van den Oever


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum