vragen videocenter 8078 (Toestel of techniek)

door Bjorn Kusters @, 07-11-2010, 11:25 (4918 dagen geleden)

Hallo

Zojuist begonnen met het schoonmaken van het meubel dat ik een week geleden in Utrecht opgehaald heb.
Deze heeft een jaar of 10 in een schuur gestaan bij de vorige eigenaar.
Het chassis is vervangen door een gewoon k12 chassis , deze heeft een plug voor de cai aansluiting op het chassis gemonteerd.
Bij het orginele chassis is hier de coax kabel vanaf de vcc2020 rechtstreeks op het chassis gesoldeerd.
Teminste dat maak ik op uit de volgende foto's

http://www.radiomuseum.org/r/philips_video_centre_8078_26cp260.html

De audio/video in/out kabel gaat naar een printje onder in de kast van het tv gedeelte.
Vanaf hier loopt weer een kabelbundel die ergens naar het chassis zou moeten gaan.
Maar waar???
En vanaf een print op het chasis komen nog 2 kabelbundels met stekker die ik niet kan plaatsen.
Ik zal straks een paar foto's maken want dat is duidelijker dan het zo uit te leggen.

Verder is de back-up batterij van vermoedelijk het zendergeheugen ontploft....
Door welke kan ik deze vervangen?

De zekeringen zijn allemaal nog heel , wat naar mijn mening aangeeft dat er bij de laatste keer inschakelen geen ernstige fouten waren.
Het chassis is inmiddels verwijderd en kan tot nu toe geen verbrande of andere onderdelen ontdekken , behalve de genoemde batterij.

Ik wil hem graag na montage eens uitproberen , maar zijn er dingen waar ik op moet letten/rekening mee moet houden voordat ik hem inschakel of na het inschakelen.

Dit is de eerste keer dat ik aan een kleuren tv werk dus dat is nog helemaal nieuw voor me.
z/w buizen tv's heb ik al vaker tot leven gebracht , maar aangezien dit nieuw voor me is vraag ik het liever.

Gr Bjorn


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum