Nordmende Mambo 1963 met schuifknop LG/MG (Toestel of techniek)

door paulvo @, 05-07-2023, 12:53 (298 dagen geleden)

Weet iemand of dit toestel, dat ik onlangs op een vlooienmarkt op de kop getikt heb, in een bestaande database voorkomt ? Ik kan het alleszins niet terugvinden noch in Radiomuseum.org, noch in NVHR. Zelfs een foto ervan zag ik enkel op een intussen afgelopen veiling lot.

Het betreft een Nordmende Mambo van maart 1963, S/N: D069-012111.
Het toestel lijkt uiterlijk wat op de Mambo E00, of de Mambo E000 maar het verschilt er toch van:
het meest opvallende is dat het toestel bovenop een schuifknop heeft "L/M", in plaats van de gebruikelijke 3 drukknoppen, en op het luidsprekerrooster staan merknaam en type "NORDMENDE Mambo" naast elkaar en onderaan.
Het heeft ook geen aansluiting aan de zijkant voor een externe koptelefoon.

Ook binnenin ziet het toestel er geheel verschillend uit.
Het bevat de volgende transistoren : 2 stuks AF117, OC71, OC304 en 2 eindtransistoren waarvan het typenummer helaas onder een koelvin-klip verborgen zit. Ook zie ik 2 diodes, maar met deels uitgewiste markering: mogelijk 'RU419'

Kent iemand het juiste typenummer van dit toestel? Mogelijk is 863.606.00 (te lezen op sticker op transfo onder rechts) een aanwijzing ?
Heeft iemand van dit toestel een schema ? Het zou een variant kunnen zijn van bijgevoegd schema, dat in een thread gevonden heb...
Ik overweeg voor het nageslacht enkele foto's (na kleine schoonmaakbeurt ;-) ) te uploaden naar het NVHR en Radiomuseum.org.

Nota: ik heb de oorspronkelijke batterijhouder eruit gehaald, en vervangen door twee batterijen type 18650, in een houder die ik met klittenband tegen de zijkant heb bevestigd.

Paul[image][image][image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum