HP business inkjet 1100DTN (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 22-09-2023, 18:44 (226 dagen geleden) @ electron

De cartridges zijn nimmer helemaal leeg geweest. Als een cartridge leeg was, zette ik er meestal meteen een heel nieuw setje in. De cartridge die ik op de foto liet zien was een heel oude cartridge , nog een lege originele HP, uit 2008, die is in een doosje blijven liggen. Toevallig heb ik die vandaag eens open gemaakt en het blijkt dat er zelfs nog inkt in zat. Tot voor een aantal dagen geleden printte zwart nog goed. De cartridge weegt zowat 100 gram, dat wil zeggen dat die nog bijna helemaal vol is. Zoals ik al schreef weet ik niet hoe het systeem werkt, ic hoe de inkt naar de printkop gestuurd wordt. De machine geeft geen foutmelding. Als ik naar de inktvoorraad kijk met het bijhorende programma zijn de cartridges nog zeker voor 80 tot 90 % vol. Omdat een nieuwe kop en een cartridge samen ruim 100 euro kosten en de kopjes bovendien niet meer leverbaar, vroeg ik in het begin van dit draadje of ik de twee zou kunnen testen in een werkende printer of andersom. Tja, de meeste zijn vermoedelijk al naar de printerhemel, of in de gracht verdwenen.
Ik heb een servicemanual, maar de diagnoses worden daar ook gedaan met nieuwe tankjes en koppen.
Hoe een en ander werkt staat in het bijna 300 pagina's tellende werk niet aangegeven. Als vervangen dus niet werkt kom je daar ook niet verder mee. Om het ding te laten nazien door HP is uiteraard helemaal geen optie. Ik denk dat ik de printer en bijna nieuwe cartridges als verloren moet beschouwen en dat doet me een beetje zeer, temeer dat iedereen wil dat ik zuinig ben op het milieu en er kennelijk maar één klein probleem is waar ik niet achter kom.

Ik vraag me af wat er aan prima te herstellen apparaten weggegooid wordt. Onlangs wilde mijn ega een nieuw stoomstrijkijzer aanschaffen, omdat het oude exemplaar niet meer stoomde. De oorzaak was een klein O ringetje rond het zuigbuisje van het waterreservoir, waardoor er lucht in plaats van water werd gezogen. Ik ben er 100% zeker van, dat geen enkele winkel het ding nog aanpakt voor reparatie, te oud, geen onderdelen en bla bla bla. Het enige wat de handel nog weet is de prijs van een nieuw apparaat.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum