Ontvanger van Ome Ali. (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 30-10-2023, 20:04 (184 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 30-10-2023, 20:40

Zijn erg handige dingetjes.
Ik gebruik ze ook voor mijn geluidsinstallaties. Omdat er ook bluetooth op zit zijn ze vooral handig tijdens sportdagen etc.
Begonnen met bandrecorders, cassettedecks (wisselaars van Pioneer), Cd's en USB sticks, legt de huurder nu zijn telefoon met spotify in de buurt en heeft hij heel de dag muziek en ik krijg geen klachten meer over de keuze van de muziek........
Gerard Tel heeft ze ook meerdere malen ingebouwd in verschillende behuizingen en heeft er ook in een lezing aandacht aan besteed.
https://nvhrdocu.nl/foto/2023-10-24-radiocaf%c3%a9/
De dingen zijn belachelijk goedkoop. Er is wel een software dingetje. Speel je vanaf een USB stick met wat veel nummers, dan raakt het ding soms de weg kwijt en speelt nummers herhaaldelijk of stopt soms.

Ik heb er ook een mooi kastje voor gevonden, heb meerdere setjes gebouwd, hier zie je er twee.
[image]
[image]


Zo te zien heb je nog een relais ingebouwd en nog een klein blauw blokje. Ben altijd nieuwsgierig wat en waarom.
De weerstandjes op de uitgang van het spelertje is goed, als je de kanalen wil samenvoegen. 22K Ohm is wel wat aan de hoge kant, zeker als je wat langere audiokabels gebruikt .
Een waarde tussen 1 K Ohm en 4K7 K Ohm is meer dan genoeg.
De voeding gaf helemaal geen problemen. Er zijn ook uitvoeringen voor 5 Volt, maar deze zijn net als die van jou 12 Volt met een 7805. Storingen heb ik met diverse voedinkjes nooit gehad. Over de DC ingang heb ik nog wel 100nF geplakt, om eventueel HF uit een switched mode voedinkje te blokkeren.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum