Tulip Compact PC2 (Computertechniek)

door ffeilers @, Breda, 15-02-2024, 21:28 (79 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik denk dat in de azijn drenken van printmateriaal niet echt een goed idee is. Dat trekt ook in de printplaat en dan is het middel misschien erger dan de kwaal.

Ik had als probeersel de plastic batterijhouden in de azijn gezet, zo n houder kan je ook nog welnieuw kopen. Ik vond het wel frappant hoe goed het groene spul werd opgelost. Het resultaat is: wel schoon, maar de veertjes e.d. (van ijzer) wel roestig.

Je kunt denk ik aan mijn berichten wel zien dat ik voorzichtig ben en niet zo maar iets doe.

Ook de chip die in de beschadigde hoek zat heb ik inmiddels er uit gehaald en de ic connector die op het board zit gesoldeerd is behoorlijk aangetast, moet denk ik verwijderd worden en een nieuwe op worden geplaatst.

Gezien mijn onervarenheid denk ik dat maar via het forum iemand in de buurt van breda te zoeken die ervaring heeft met het desolderen op zo n dergelijk bord. Ik heb het zelf nog nooit gedaan en zou dan liever eerst eens aan de gang gaan met een defect board wat als testboard kan worden gebruikt. Op dit stukje hollandse geschiedenis wil ik toch wel zuinig zijn in de hoop dat hij werkend kan worden. Tot die tijd ga ik er dus niet zo maar aan werken.
Hoop dat een medeliefhebber zich meldt om mij hiermee te kunnen helpen of iemand die zo n soort board beschikbaar heeft wat toch defect is maar waar ik mee kan oefenen in het loshalen van chips.

mvg
Frans


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum