wie helpt mij op weg? (Algemeen)

door loek @, Exloo (Drenthe), 26-03-2024, 17:37 (32 dagen geleden) @ Wouter

Hallo Wouter,

op de reparatie dagen wordt ook transistor apparatuur aangeboden. We zeggen als het stroom gebruikt dan repareren wij het

Het afregelpunt wat ik genoemd heb is T1. Ik zeg niet dat daar het probleem zit maar je weet maar nooit.

Je zou met een frequentie van 10,7 MHz kunnen zenden op punt 4 van IC NE602. Het signaal zou dan door het ceramisch filter LT10.7 moeten komen. Dit zou je met de scoop moeten kunnen zien.

Na de transformator T1 zie je de diode D2 daar zou je een gelijkspanning moeten meten. En als je de generator in frequentie versteld dus boven en onder de 10,7MHz dan zou deze gelijkspanning moeten veranderen. Maar wel lager dus niet hoger. Staat de generator op precies 10,7 MHz dan zou je door draaien aan T1 de gelijkspanning naar een top waarde moeten draaien.

Lukt dit allemaal niet dan eerst zoeken waar de 10,7 MHz nog wel zichtbaar is en waar niet.dus het hele circuit met bijvoorbeeld Q2 en circuit met out1/2 etc.

werkt dit alles wel goed dan zit de fout waarschijnlijk in het hoogfrequent ontvang gedeelte en dan moet je een generator hebben die deze frequenties kan opwekken en een meter bijvoorbeeld een spectrumanalyser die dit signaal zichtbaar kan maken.

Kortom meten is weten

met vriendelijke groet,

Loek


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum