AM/FM modulator met ESP32 module (schema module) (Algemeen)

door Otto @, Drenthe, 05-04-2024, 10:03 (30 dagen geleden) @ Ericq

Heb het idee dat we een beetje aan het verdwalen zijn. Freenove is een van de vele fabrikanten en heeft zeker geen alleenrecht op het produceren van de ESP-32. Het design is open-source. Kortom, laat ons geen zand in de ogen strooien (of hoe zeg je dat) dat Freenove de enige juiste ESP-32 Wrover is. Ik heb een andere en die werkt ook prima.
En het schema is gewoon beschikbaar. Hier is de datasheet incl. schema:

https://www.espressif.com/sites/default/files/documentation/esp32-wrover-e_esp32-wrover-ie_datash...

Je haalt twee dingen door elkaar. Van Espressif is enkel een "ingeblikte" module (zie type 1 in onderstaande afbeelding):

[image]

Dat een een soort "reference design" van de ESP32 processor met extra PSRAM, Je hebt ook de WROOM reference design, maar die heeft geen PSRAM. Beide zijn openbaar, want het gaat er natuurlijk om chips te verkopen.

De (vaak met breadboard geschikte pinout) printjes met daarop zo'n losse module gesoldeerd, worden door derde partijen gemaakt, en zijn in principe ontwerpen van de betreffende fabrikant. Daarmee wordt driftig mee gekloond, ook omdat van vele de schema's beschikbaar zijn. Dat wil niet zeggen dat het dan ook maar vrij te gebruiken is. Ik ben zeker geen copyright expert, dus als iemand mij kan corrigeren, dan hoor ik het graag.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum