restaureren D2935 (Toestel of techniek)

door francisgrey, 15-02-2013, 10:16 (4106 dagen geleden)

Ik zou deze Philips D2935 graag in zijn oude glorie terugbrengen ( afhankelijk van het betaalbare ) . Het probleem zit in de folie tussen de speaker en de controls : zie foto [image]
Heeft iemand goede tips ? De folie moet stevig zijn maar toch soepel genoeg voor de "touch"-toetsen . En wie zou zo'n folie kunnen maken / leveren ?
MVG
Francis

restaureren D2935

door Joep Bijhouwer, 15-02-2013, 16:12 (4106 dagen geleden) @ francisgrey

Hallo Francis,

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ik heb hetzelfde toestel de folie
daarvan ziet er nog erger uit. (heeft jaren in het zonnetje gestaan)
Ben benieuwd,met vr. groet,

Joep Bijhouwer

restaureren D2935

door francisgrey, 15-02-2013, 17:42 (4106 dagen geleden) @ Joep Bijhouwer

Ja jammer van die folie , de rest is nog vrij makkelijk ; zwarte verf voor het speakerrooster en grijze verf hier en daar . Het toestel is het waard want het werkt voor de rest geweldig maar ziet er niet uit .
MVG
Francis

restaureren D2935

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 15-02-2013, 23:47 (4106 dagen geleden) @ francisgrey

Hallo Francis, hier vindt je folies in diverse soorten en afmetingen
http://www.kunststofshop.nl/index.php?action=home&lang=NL
In jouw geval zou ik kiezen voor zelfklevende PVC-folie. Geeft een perfect resultaat.

Vriendelijke groet, Huub P

restaureren D2935

door francisgrey, 16-02-2013, 00:01 (4106 dagen geleden) @ Huub P †

Bedankt voor de tip Huub maar hoe krijg ik er de tekst en dergelijke terug ...er zijn al stukjes tekst weg of slecht leesbaar . Ik zou een gaaf voorbeeld op goede grootte moeten vinden , dat printen en dan doorzichtige folie er overheen plakken .
MVG
Francis

restaureren D2935

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 16-02-2013, 11:04 (4105 dagen geleden) @ francisgrey

Bij Philips apparaten uit deze periode is met een föhn de oude bedrukte folie (voorzichtig) te verwijderen. Geen verfstripper o.i.d hier voor gebruken!
Scan ervan maken, eventueel retoucheren in een foto/tekenbewerkings programma, uitprinten op een daarvoor geschikt foliemateriaal (inktjet), uitlijnen en dan de transparante zelfklevende folie er overheen.
Het is even een klus maar het eindresultaat is erg mooi en tja....restauraties kosten nu eenmaal wat tijd ;-)
Heb deze procedure al enige jaren met succes toegepast op meetapparatuur en enig verschil is nauwelijks merkbaar.
Succes.

Vriendelijke groet, Huub P

restaureren D2935

door jan-p800, 16-02-2013, 09:11 (4105 dagen geleden) @ francisgrey

Ik heb het zelfde probleem met mijn D2935, en heb er doorzichtige plastic folie overheen geplakt.
Dit werkt nu al een paar jaar naar volle tevredenheid.
Jan

restaureren D2935

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 16-02-2013, 10:59 (4105 dagen geleden) @ francisgrey
Gewijzigd door Maurice, 16-02-2013, 11:06

Folie kun je laten maken zijn diverse bedrijven voor vindbaar.

Probleem / vele werk zit hem in netjes aanleveren van een goede scan.
Goed op kleur en zonder fouten.

Eerst maar eens zien dat je een scan maakt, dan komt probleem 2 het folie.

Edit:
Na wat creatief goegelen van hoe dat zou heten
kom je op dergelijke bedrijven uit.
http://www.anopanel.nl/producten/panelen-en-fronten/

Vaak bij dit soort problemen wordt verwacht van je dat je je hersenpan gebruikt en wat creatief gaat denken.
Immers veel bedrijven met enkel of paar stuks apparaten moeten ook hun spullen met een netjes kastje aanleveren, neet frontje etc.

powered by my little forum