Lichtmis (Algemeen)

door Roland Huisman @, Zwolle, 27-09-2014, 22:11 (3492 dagen geleden)

Hallo mensen,

Hebben jullie nog leuke dingen op de Lichtmis gekocht?

Ik heb wat buisjes met ongebruikte ouderwetse IC voetjes meegenomen.
En de verrassing van de beurs lag tussen een berg soldeerpistolen.
Ik kan het de man niet kwalijk nemen dat hij het voor een soldeerpistool aan zag...

Een elektrische wire wrap machine! Die moest mee voor 5 euro :-)

[image]

Ik ben de laatste jaren eigenlijk niet meer met apparatuur thuis gekomen
van een beurs. Dat geld ook voor de NVHR beurs trouwens. Ik vraag me soms af of
dat nu aan mij ligt of dat het aanbod nu werkelijk wat minder interessant wordt.

Het zijn veelal de onderdelen die ik er vind. En de gezelligheid natuurlijk!

Groeten, Roland

Lichtmis

door Hans van Kampen @, Voorhout, 28-09-2014, 17:41 (3491 dagen geleden) @ Roland Huisman
Gewijzigd door Hans van Kampen, 28-09-2014, 17:43

Hallo Roland,

Ik ben er met een vriend geweest en heb enkele nieuwe oplaadbare penlite AA batterijen mee genomen (3800 mAh) voor mijn digitale camera. 3 packs van 4 voor 10 Euro, lijkt me niet duur. Ooit slechts 4 stuks (2700 mAh) voor 9 Euro.

Verder wat instrumentklemmen en banaan stekkertjes. Oh, ja, ook nog een klein Engesls scoopje met een vierkant pijpje. Zit wat werk aan.

Onderweg naar huis nog een vette snack genomen in Elburg.

Het weer was weer uitstekend.

Ik reed bijna de afslag voorbij in de morgen bij aankomst want door de mist kon je de watertoren niet zien wat mijn baken is.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Lichtmis

door Roland Huisman @, Zwolle, 28-09-2014, 19:30 (3491 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hoi Hans,

Ik reed bijna de afslag voorbij in de morgen bij aankomst want door de mist kon je de watertoren niet zien wat mijn baken is.


Zo hebben wij een tijd achter een sleurhut aan gezeten.
Die afslag móét hier toch ergens zijn...?

Maar toen de mist weg was werd het genieten met het mooie weer.

Succes met het scoopje! Is het een buizen of torren dingetje trouwens?

Groeten, Roland

Lichtmis

door Hans van Kampen @, Voorhout, 28-09-2014, 20:18 (3491 dagen geleden) @ Roland Huisman

Het is een torrenscoopje Roland. Geeft een goed plaatje maar er is wat met de tijdbasis maar wellicht maak ik er hier een scopeklokje van. Hij heeft een vierkant beeldbuisje van 55 x 55 mm.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Lichtmis

door HM @, Hilversum, 29-09-2014, 18:37 (3490 dagen geleden) @ Roland Huisman

Nou was ik er 8:50 maar vond de mist nogal meevallen......

Heb gekocht een Dynamotor,
leuke grafische LCD'tjes,
QQE04/20, snoertjes,
doos met 208 kristallen op relatief hoge frequenties ( > 50 MHz ),
koffie met gevulde koek en nog wat los spul.

Na vorig jaar niet geweest te zijn vond ik de markt behoorlijk goed bezet.

Blijft leuk om die enorme eindtrappen overal te zien staan. Blijkbaar geven nogal wat piraten het op nadat AT de vervolging flink heeft opgevoerd.
Sommige van die eindtrappen kun je snel ombouwen tot palingrookkast.....

Lichtmis

door loek @, Exloo (Drenthe), 29-09-2014, 15:54 (3490 dagen geleden) @ Roland Huisman

Hallo Roland,

Ik heb, buiten wat SMA spul, een frequentie teller gekocht voor 45 euro met volledige documentatie.

De teller is van DATA EiP type: "autohet counter model 351 D".

De teller kan tot 18GHz tellen verdeeld over 3 bereiken/ingangen.
De hoogste frequentie ingang werkt op het superhetrodine principe. De resolutie is op één Hz nauwkeurig.

[image]
[image]

Er zitten o.a. YIG filters in. Het apparaat was defect vertelde verkoper. Ik heb hem nu weer werkend er zit nog een klein schoonheidsfoutje in. Als de 18GHz ingang een frequentie krijgt aangeboden lager dan 825MHz dan moet de teller niets aangeven en de led SEARCH moet dan gaan branden. Nu geeft hij bij lagere frequenties een verkeerde waarde aan en de led gaat niet aan. Als dat ook is opgelost, dan zet ik het verslag op dit forum.

Maar nu al ben ik zeer blij/tevreden met deze teller.

Met vriendelijke groet,

Loek

powered by my little forum