Even voorstellen (Algemeen)

door RayBeek @, Zwaag, 14-02-2015, 10:30 (3330 dagen geleden)

Goede morgen allemaal,

Mijn naam is Ray, en nieuw op dit forum, maar zeker niet nieuw in deze hobby.
vanaf mijn eerste jostykit en philips E bouwdozen ben ik al actief bezig met alles wat ook maar met radio en hf of elektronica te maken heeft.
begin 80er jaren veel bezig geweest op 3 meter, zendend vanuit Zaandam onder de naam ONYX met o.a. RNS en DZ.
na een lange tijd de hobby ietwat links hebben gelaten, nu weer actief bezig met o.a. het spaaren en opknappen van oude transistorradio's voornamenlijk van Sony.
In het dagelijkse leven actief in de industriëele automatisering.

Mischien dat ik iets kan bijdragen op dit forum, of iemand voor mij.

Gr, Ray.

Even voorstellen

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 14-02-2015, 12:53 (3330 dagen geleden) @ RayBeek

Hallo Ray,

Welkom op dit forum! Leuk te lezen dat je ooit bent begonnen met Jostikit bouwpakketten; mijn eerste bouwsel was de HF65, misschien zegt dat je wat? Ook ik heb ooit een Philips bouwdoos gekregen (met sinterklaas), een EE2050. Werkelijk kapot gespeeld!

Nou ja, het blijft leuk spul! Inmiddels een stuk ouder maar voor wat de hobby betreft nog niet veel wijzer; het staat hier vol met elektrospul.....

Verder repareer ik buizentoestellen als hobby, maar daarover lees je beter op dit forum: http://www.gloeidraad.nl/radioforum/

Succes met de hobby, blijft leuk!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Even voorstellen

door Hans van Kampen @, Voorhout, 14-02-2015, 22:07 (3330 dagen geleden) @ RayBeek

Welkom Ray,

Ik heb in de jaren 70 ooit van Josty kit een 15 watt versterker gebouwd wat bestond uit 4 printen.
Een voedingsprint met trafo, een basisprint met toonregeling en voorversterker en twee eindtrappen.

Ook heb ik van Philips EE Experimenteer bouwdozen (nog steeds) om ondermeer een oscilloscoop mee te bouwen of een televisie met een DG-7 buisje. Alle modulen voor een televisie zitten erbij.

Als je voetbal keek was de kleur van het beeld goed (groen) :-P

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Even voorstellen

door jantinus @, Koekange, 17-02-2015, 15:15 (3327 dagen geleden) @ RayBeek

Hallo Ray,
Welkom op het transistorforum. In de jaren 70 toen was ik ook bezig met het
uitzenden op de radio, toen was ik de pionier vanuit de wijk in het mooie drenthe land. Wij hebben ook nog verbinding gehad met elkaar, ik ben benieuwd of jij dat nog weet!!! Ik heb dat fragment volgens ook nog op een bandje staan.
De groetjes
Jantinus

Even voorstellen

door RayBeek @, Zwaag, 23-02-2015, 13:13 (3321 dagen geleden) @ jantinus

Eh, nee, dat is zo lang geleden, ik heb ook helaas geen opnames meer van die 3 meter tijd.

Even voorstellen

door RayBeek @, Zwaag, 23-02-2015, 13:19 (3321 dagen geleden) @ RayBeek

Mijn grootste hobby/tijdverdrijf is het opknappen van oude transistor radio's.

Met name Sony, (National)Panasonic Hitachi Sharp en Philips radio's.

Dit is een voorbeeld van een bijna opgeknapte Sony 6R33.[image]


[image]


Met name de binnenkant is alwel klaar en ziet er weer fris uit voor een radio uit omstreeks 1966-1968.

Even voorstellen

door kringlopertje @, Baarn, 28-02-2015, 19:47 (3316 dagen geleden) @ RayBeek

Ja ja ook begonnen met een philips EE doos de 2040 steeds maar weer sparen voor de volgende uitbreiding kapitalen aan zakgeld ging er naarr toe.
En je rot slepen met oude tv's en radio's met de fietskar op de donderdag meen ik vaste prik kon je je spullen neer zetten voor het grof vuil.
En dan maar niet te zwijgen over de firato elke 4 jaar lekker aan alle knoppen draaien en folders mee slepen waar ik toen nog geen geld voor had.
Gr. Ron

powered by my little forum