Welke onderwerpen in dit forum? (Algemeen)

door Martijn @, Groningen, 23-02-2015, 23:42 (3348 dagen geleden)

Beste mensen,

Ik volg graag dit forum omdat ik ook wel eens oude (tranistor) apperatuur repareer.
Ik vraag mij de laatste tijd af of onderwerpen als welke virussoftware, welke printerdriver, problemen met ziggo enz. nog wel vallen onder het doel van het forum.

Ik bemerk bij mezelf dat ik het storend vind en niet passend bij het onderwerp van het forum. Voor dit soort vragen zijn duizenden plaatsen op internet met antwoorden. Voor info over oude transistors (of écht oude computers) niet.

grtx Martijn

Welke onderwerpen in dit forum?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 24-02-2015, 07:29 (3348 dagen geleden) @ Martijn

Martijn,

Software (printerdrivers, virusscanners, etc.) zijn een essentieel van een computer om naar behoren te werken. Daarom zijn postings hier toegestaan, zij het uitsluitend onder de rubriek "Computertechniek".

Paul
Forumbeheer

Welke onderwerpen in dit forum?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 24-02-2015, 11:26 (3347 dagen geleden) @ Martijn

Je zou de rubriek computertechniek uit kunnen zetten.

Welke onderwerpen in dit forum?

door Laurens @, Zaandam, 24-02-2015, 17:53 (3347 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik ben het met Martijn eens. Nu zou je computertechniek wel uit kunnen schakelen, maar dan mis je ook alles wat met interessante computers te maken heeft - het echt oude spul. Als het over PC's van na grofweg het jaar 2000 gaat, boeit het me allemaal niet meer.

Welke onderwerpen in dit forum?

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 24-02-2015, 17:58 (3347 dagen geleden) @ Laurens

Soms is forum ook even een vraag onderling onder bekende.
Dat praat wat makkelijker.

Zo lang het soms is boeit het mij totaal niet.
Lees wel vaker draden niet omdat de titel me al niet bezig houd.

Oudere computers graag.
Brand maar los.

Welke onderwerpen in dit forum?

door petrus bitbyter @, Rotterdam, 24-02-2015, 20:38 (3347 dagen geleden) @ Martijn
Gewijzigd door petrus bitbyter, 24-02-2015, 20:45

Als ik me over alles wat me niet boeit druk zou maken, was ik al lang ernstig geestesziek geweest. Gelukkig kun je in de meeste gevallen die zaken gewoon negeren en doorgaan met ademhalen. Als dat niet helemaal lukt, kun je ook nog bedenken dat er allicht nogal wat mensen rondlopen die jouw interesses irritant vinden. Verder is het onvermijdelijk dat forumbeheer grenzen moet stellen maar ook hier geldt dat de interesses van alle forumgebruikers uit elkaar lopen en dat het derhalve onmogelijk is het iedereen helemaal naar de zin te maken. Je zou natuurlijk een eigen forum kunnen beginnen maar dat raad ik af. Ook dan krijg je het nooit 100% zo als je het zou willen hebben. Probeer bij wijze van oefening maar eens wat regels op te stellen voor het begrenzen van computerbijdragen volgens jouw ideeën en bekijk dan eens hoe lastig het zou zijn die te handhaven. En dan heb je niet eens rekening hoeven houden met de mening van de forumleden.

Hmm... Zou ik aanleg voor Dominicaan hebben? :-)

petrus bitbyter

powered by my little forum