Google ??? (Computertechniek)

door lee @, Venlo, 14-02-2016, 20:12 (2994 dagen geleden)

Ik gebruik altijd Google Chrome maar nu krijg ik vanavond ineens een popup venster dat ik eerst akkoord moet gaan met allerlei voorwaardes of ik kan via een ander scherm instellingen aangeven wat ik wel en niet wil.
Dit lijkt mij dus het juiste moment om over te stappen naar een andere browser
misschien is Firefox een goed alternatief

Lee

Google ???

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 14-02-2016, 20:37 (2994 dagen geleden) @ lee

Lee.
Goed idee Firefox.
Fijne brouwser.
En laad dan direct bij Add-on
Die addBlokker.
Zo perfect.

Ben niet tegen reclames.
Maar er zijn grenzen als het tegen
Terreur aan hangt.

Heden zijn er wat slimme websites die zien dat addblock aanstaat en gaan dan niet verder.
Dan sluit ik ook die site.
Genoeg andere.

Google ???

door lee @, Venlo, 14-02-2016, 20:40 (2994 dagen geleden) @ Maurice

Maurice,

Bij Google gebruikte ik ook al add blocker en was er zeer tevreden over

Lee

Google ???

door Theos @, Rijsbergen, 14-02-2016, 21:53 (2994 dagen geleden) @ lee

Inderdaad werkt Firefox uitstekend, net zoals Thunderbird als emailclient.

Om nog meer vervelende meldingen van Google te voorkomen kun je duckduckgo gebruiken als searchengine.

Google ???

door robot797 @, Rijssen, 14-02-2016, 21:54 (2994 dagen geleden) @ lee

ik heb deze moeite nooit gehad met google chrome

het enige probleem dat ik heb is dat chrome geen silverlight meer heeft

--
Groeten Peter Veldman

Google ???

door lee @, Venlo, 15-02-2016, 09:58 (2994 dagen geleden) @ robot797

Ik heb ook nooit problemen met Google gehad tot aan dit weekend toen ik ineens van alles moest invullen en aan en uit vinken.
Inmiddels Google eraf en Firefox geinstalleerd
Werkt prima

Google ???

door soundman2 @, Wouw, 17-02-2016, 09:26 (2992 dagen geleden) @ lee

Ik heb ook nooit problemen met Google gehad tot aan dit weekend toen ik ineens van alles moest invullen en aan en uit vinken.
Inmiddels Google eraf en Firefox geinstalleerd
Werkt prima

Firefox is goed, maar als je zoekt met de Google zoekmachine, krijg je dezelfde vragen. Ook Gmail is een onderdeel van Google.

Soundman1

Google ???

door irix, 15-02-2016, 08:19 (2994 dagen geleden) @ lee

Opera is een beter alternatief.

Google ???

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 15-02-2016, 14:32 (2993 dagen geleden) @ irix

Dat was het ooit wel. Ik gebruik in elk geval nog hun oude versie 12.17 die prettig is qua functionaliteit en bediening. De directe opvolgers ervan waren een reuzenstap achteruit. Misschien dat het inmiddels, tientallen versies verder, beter is.

Voordeel ten opzichte van gebruikers die Chrome gewend waren, is wel dat het huidige Opera een renderingengine gebruikt uit dezelfde familie. Pagina's zullen zich dus meestal hetzelfde gedragen.

Nadeel is dat je door veel browsers met dezelfde renderingengine in een monocultuur terecht komt waar een enkele browser de standaarden zet, zoals dat vroeger met Microsoft het geval was en voor problemen zorgde.

Google ???

door Piet van der Pol @, 15-02-2016, 09:40 (2994 dagen geleden) @ lee

Ik heb ook google afgeschaft, en gebruik al lang firefox en duckduckgo.
En dat gaat prima.

Piet

Google ???

door soundman2 @, Wouw, 15-02-2016, 10:16 (2994 dagen geleden) @ Piet van der Pol

Cookies van google weghalen en het gaat weer even. Moet een filetje hebben dat bij opstarten selectief de cookies van google weghaalt.
Alternatieven als duck-duck go, ixquick en startpage bevallen me minder. Startpage vind heel vaak iets niet, of helemaal niet wat je wil weten. Op dat punt scoort google wel goed, maar verder wordt je geknecht.

Soundman2

Google ???

door L.v.H. @, Ablasserdam, 15-02-2016, 13:42 (2993 dagen geleden) @ lee

Hallo Lee,
Ik weet niet of je gebruik maakt van gmail, maar als dat zo is kun je met je account eens inloggen op je dashboard. (https://myaccount.google.com)
Daarin kun je zeer veel instellingen aanpassen ten aanzien van beveiliging en je privacy.
In chrome zelf kun je bij instellingen ook de nodige vinkjes uitzetten en natuurlijk gebruik maken van de voor jou belangrijkste extensies.
Ook moet je zeer hier regelmatig je geschiedenis compleet wissen, ik doe dat zeer frequent.
Als ik echt even zonder chrome iets wil zoeken gebruik ik ixquick.com, maar net zoals allle overige zoekmachines zijn de getoonde resultaten minder dan in chrome.

Mvg Leo.

Google ???

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 17-02-2016, 12:47 (2991 dagen geleden) @ lee

Ik gebruik nu sinds enige maanden Firefox als webbrowser en daaraan gekoppeld Duckduckgo als zoekmachine.
Misschien wat minder/andere resultaten, maar ik ben verlost van de Google dictatuur.
ruud exPA0ROJ

Google ???

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 17-02-2016, 13:03 (2991 dagen geleden) @ Bapaktua
Gewijzigd door Ben, 17-02-2016, 13:05

Ik gebruik Google als zoekmachine en ben (nog) niet lastig gevallen. Bij mijn PC zitten er ook geen geïnstalleerde koppelingen met allerlei andere zaken van dit bedrijf.
Daar zit het probleem denk ik. Groet, Ben

Google ???

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 07-03-2016, 20:17 (2972 dagen geleden) @ lee

Vandaag ook lastig gevallen op de zoekmachine en direct maar overgestapt op een andere. Groet, Ben

powered by my little forum