Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten. (Computertechniek)

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 24-03-2016, 15:40 (2956 dagen geleden)

Hallo .... sinds gisteren kan ik mijn pc (WIN 10) niet meer op de normale manier afsluiten.
Normaal klik ik op het icoontje links onder en dan verschijnt er een venster waar ik de functie "afsluiten" kan kiezen maar er verschijnt niets meer als ik nu op het icoontje klik.
Wie weet hoe dit te verhelpen is ?

[image]


Groeten .... Hugo Sneyers

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 24-03-2016, 15:41 (2956 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Misschien erg kort door de bocht, maar als je op de windows-toets op je toetsenbord drukt krijg je dan nog wel het startmenu?

--
TB-303 <3

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 24-03-2016, 17:04 (2955 dagen geleden) @ v1ncent

Misschien erg kort door de bocht, maar als je op de windows-toets op je toetsenbord drukt krijg je dan nog wel het startmenu?

Hallo Vincent .... eigenaardig genoeg werkt alles nu plots weer zoals normaal .... echter een vriend van me heeft hetzelfde probleem en als ik bij hem op de Windows-toets duw gebeurt er niets.
Heb je een oplossing voor dat euvel?

Beste groeten .... Hugo Sneyers

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 24-03-2016, 17:38 (2955 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Ik had dit probleem met Windows 8.1 nadat ik het classic start menu had geinstalleerd. Nadat deze verwijderd was geen last meer er van gehad.

Ik zou niet zo weten wat er aan de hand kan zijn, als het zichzelf oplost is dat natuurlijk mooi! ;-)

--
TB-303 <3

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door DirkHartland @, Rhoon, 24-03-2016, 17:37 (2955 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Hoi Hugo,

Met mijn Win 10 machine heb ik dat ook wel eens gehad.
Heb toen het volgende gedaan:
(Op internet gevonden, als geheugensteun heb ik het volgende in een tekstbestandje opgeslagen voor als het nog een keer gebeurd)

-----
Startknop werkt niet meer.
Ctrl+Alt+Del
Kies taakbeheer
Kies bestand, nieuwe taak.
Type: Powershell, vink aan administrator.
Achter prompt, copy/paste onderstaande regel

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Geef enter (duurt even)
-----

Groet, Dirk

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door Verdicom ⌂ @, Maarssen, 24-03-2016, 20:47 (2955 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Maak voor alle zekerheid, nu alles weer werkt, toch maar een herstelpunt aan.
Dinsdag nog, bij familie, waren bij het opstarten allerlei icoontjes, alle mailberichten, en nog veel meer verdwenen. Zowel in het startmenu als in de taakbalk.
Ook hier ging het om Windows 10.
Mijn eerste indruk was dat er was ingelogd als Gast. Maar dat was niet zo.
Gewoon met eigen account als administrator.

Een vorig herstelpunt geprobeerd.
Die bleef maar initialiseren. Bleef dus hangen
Na ruim een half uur de pc maar helemaal uitgeschakeld.
De usb-stick met herstelstation lag al klaar.
Maar daarna heb je alleen weer een kale Windows-installatie.
Zonder andere geïnstalleerde programma's, en je bestanden zijn weg.
Tenzij die natuurlijk staan in een andere partitie of op een aparte schijf.

Toen ik de pc weer inschakelde was ineens alles weer terug.
Wat precies de oorzaak is geweest heb ik niet kunnen achterhalen.

Maar mijn advies is wel:
a. maak een herstelstation.
b. maak een systeemkopie
c. maak herstelpunten als dat niet automatisch één maal per week gebeurd.

Windows blijft ons voorlopig nog wel verbazen.

Han

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door kris ⌂ @, Gent, België, 24-03-2016, 21:38 (2955 dagen geleden) @ Verdicom

Heb recent ook al menig maal naar een herstelpunt moeten teruggaan voor de meest bizarre toestanden met mijn account.

maar afsluiten doe ik steeds met ALT + F4 . werkt al sinds het DOS tijdperk, ook als de rest niet "meewil".

:-)

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door Verdicom ⌂ @, Maarssen, 25-03-2016, 13:04 (2955 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Ik heb wat gevonden.

Ga vanuit Instellingen naar Systeem.
Vervolgens -> Meldingen en acties. Daar staat o.a de regel:
Systeempictogrammen in- of uitschakelen
Klik je daarop dan verschijnt een lijstje van 7 pictogrammen.
Waaronder Aan/Uit
Het pictogram is echter van de accu in oplaadtoestand (met stekkertje).

Of het ook wat te maken met de afsluitknop betwijfel ik een beetje.
Lijkt me meer te horen bij de (systeem)pictogrammen rechtsonder in de taakbalk.
Daar staat ook een pictogram van een toetsenbord, terwijl in genoemd lijstje juist die (Invoerindicator) staat uitgeschakeld.
Bij inschakelen verschijnt naast het pictogram 'NLD'

De logica is soms wat minder duidelijk.

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 30-03-2016, 12:29 (2950 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Bedankt allen voor de tips,

Zoals eerder geschreven was de fout vanzelf opgelost bij mijn eigen pc.
Toen ik mijn vriend vandaag tegenkwam, wiens pc dezelfde fout vertoonde, wist hij me te vertellen dat ook bij hem het euvel vanzelf opgelost was.
Raar maar waar!

Beste groeten .... Hugo Sneyers

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-03-2016, 13:09 (2950 dagen geleden) @ Hugo Sneyers
Gewijzigd door Maarten Bakker, 30-03-2016, 13:11

Dat is niet heel raar, kan bijvoorbeeld door updates gekomen en gegaan zijn of het is een fout die alleen onder omstandigheden optreedt. Lang leve brakke Windows 10 rommel. Of mijn volgende desktop nog 8.1 gaat draaien zoals gepland of maar meteen helemaal over op Linux, is op dit moment nog de vraag. 10 wordt het niet, hoewel ik toch enigszins in Windows 10 thuis zal moeten zijn omdat ik het hier en daar moet onderhouden.

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door Jan 1 @, Tilburg, 31-03-2016, 20:09 (2948 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Moet je horen Hugo; Ik zou ook eens Windows 10 op mijn systeem zetten. Welnu, een grotere brol als Windows 10 kan ik mij niet meer voorstellen. Traag opstarten, traag afsluiten, en navigatie door mijn eigen mappen onder Drive D ging trager, terwijl de pictogrammen van de spelletjes ook al traag opgeladen werden. Windows 8.1 die zich vaak aanbiedt onder het browsen, kan nooit beter zijn. Deze is (net als Windows 10) standaard uitgerust met Internet Explorer 11, en werkte bij mij (onder het probeersel Windows 10) zo traag als een slak. Onder mijn huidige Windows 8.0 duurt het opstarten van Internet Explorer 10.0 slechts 1 seconde. Internet Explorer 11.0 deed er veel langer over, wel 10 seconden. De tijden zijn voorbij dat je een Windows 2000 ME computer kon verbeteren met een Windows XP. Nu zie ik met stijgende verbazing dat er na Windows 8.0 alleen maar troep van Microsoft langskomt, die (zeer ten onrechte) flink de hemel in geprezen wordt ! Zelf draai ik Windows 8x64 op een MP computer. Intel Core Pentium processor i7 -3770 CPU, 6 Giga-Bite geheugen, snelheid 3,4 Giga-Hertz, met ingeschakelde booster 3,8 Giga-Hertz, Twee harde schijven van het extra snelle soort, en Internet Explorer 10. Overigens heb ik een startmenu van Classic Shell op mijn Windows 8.0 computer, die weergaloos oogt en werkt ! Een origineel groen Windows logo voor links onder in de Taakbalk, had ik gedownload op Internet, om het nog echter te doen lijken !

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door snameroc @, Etten Leur, 31-03-2016, 21:59 (2948 dagen geleden) @ Jan 1

Ik ben het niet met je eens.
Ik heb al 10 tallen pcs overgezet en allemaal doen ze het zonder problemen zelfs die van 10 jaar oud. Het werkt in alle gevallen uiteindelijk soepeler als win 8 of win 7. Wel kan het zijn dat je voor het omzetten je virusscanner moet verwijderen en nadien een windows 10 geschikte versie installeren of vertrouwen op het standaard aanwezige defender.
Ook het classic shell kan roet in het eten gooien heb ik mee gemaakt maar je het bij 10 niet meer nodig immers er is een startmenu aanwezig.
Overigens bij win 8 en win8.1 is classic shell een welkome aanvulling.

Johan

Kan pc niet meer op de normale manier afsluiten.

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 02-04-2016, 07:28 (2947 dagen geleden) @ Jan 1

Hallo Jan,

Ik ben heel tevreden over Windows 10, de pc start veel sneller op dan bij Windows 7, die ik er eerder op had staan.
Tot nu toe was dit probleempje van afsluiten het enige euvel dat ik heb vastgesteld.

Groeten .... Hugo Sneyers

powered by my little forum