Laptop sluit niet af na update (Computertechniek)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 02-04-2016, 18:18 (2943 dagen geleden)

Omdat hier nogal wat ervaringsdeskundigen zitten aan hen deze vraag:
Mijn laptop, MSI WT70 WOk, met Windows 7 professional sluit meestal niet automatisch af als er een update van Microsoft is gedownload.
Het scherm blijft dan langdurig de tekst weergeven
"Er worden bewerkingen uitgevoerd, een ogenblik geduld...
De computer wordt automatisch uitgeschakeld nadat de bewerkingen zijn voltooid.
"

Na anderhalf uur is mijn geduld toch echt wel helemaal opgebruikt en schakel ik de laptop handmatig uit.

Twee vragen:
1 - Waarom is mijn geduld na anderhalf uur uitgeput? ;-) :-) Een retorische vraag, dus...
2 - Wat is de oorzaak waarom de laptop blijft 'hangen' en mijn desktop pc met Win7 netjes uitschakelt na een update?

Laptop sluit niet af na update

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 02-04-2016, 20:38 (2943 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

"Er worden bewerkingen uitgevoerd, een ogenblik geduld...
De computer wordt automatisch uitgeschakeld nadat de bewerkingen zijn voltooid.
"

2 - Wat is de oorzaak waarom de laptop blijft 'hangen' en mijn desktop pc met Win7 netjes uitschakelt na een update?

Eerlijk gezegd, geen idee. Maar ik had hetzelfde verschijnsel vaak met mijn desktop. Wilde ik hem uitzetten, lukte dat niet met bovenvernoemde boodschap.
Geen oplossing dus, maar een herkenbare situatie.
Dat was met Windows 7 Ultimate.
Op het werk met Windows 7 Enterprise nooit problemen.

Op een gegeven moment stopte het en ging afsluiten meestal wel goed, en na upgraden naar Windows 10 helemaal geen problemen meer.

--
Groeten,

Piet.

Laptop sluit niet af na update

door Ben Koehorst @, Maartensdijk, 03-04-2016, 09:46 (2942 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ed,

Kijk eens op Link

--
M.v.g
Ben

Laptop sluit niet af na update

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 03-04-2016, 11:54 (2942 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ik wil nog wel eens de volgende truc gebruiken, ga naar C:\Windows\SoftwareDistribution\ en verwijder daarin alle data. Dan opnieuw opstarten en daarna met Windows update naar updates laten zoeken. Dit kan even duren maar vaak zijn conflicten dan verdwenen. Groet, Ben

Laptop sluit niet af na update

door Ed van der Weele † @, Zeist, 05-04-2016, 14:59 (2940 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Alle heren die reageerden wil ik hartelijk bedanken.
Omdat het niet altijd altijd gebeurt dat de laptop blijft hangen na een update zal er enige tijd overheen gaan voordat ik heb kunnen vaststellen wat de beste methode is.

powered by my little forum