Britain radio 355 (Algemeen)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 21-12-2016, 00:28 (2655 dagen geleden)

Uit eerdere berichten weet ik dat er veel mensen in dit forum naar radio 5 Nostalgia luisteren. Op een gegeven moment begint, althans bij mij, dit ook te vervelen. Daarom ging ik eens opzoek naar wat anders.

In de jaren 60 was er een radiostation op een zendschip en dat heette Britain Radio met prachtige jingeltjes en voor mij veel onbekende muziek. Later heette dat station plotseling Radio 355, genoemd naar de golflengte.
Deze zender verdween toen de Engelsen hun anti-zeezenderwet inlieten gaan in 1967.
Eén van de medewerkers van toen, Garry Stevens, heeft de formule van toen weer van stal gehaald en... ik vind het een leuk radiostation, ik luister nergens anders meer naar, één en al rust en dat in deze woelige tijden.
De zender is alleen te beluisteren via internet dus ook op je mobieltje. Even zoeken naar Britain 355 en een site heeft verschillende streams.

Veel luisterplezier,

Jack Marotick

Britain radio 355

door ruudtx @, Utrecht, 21-12-2016, 12:07 (2654 dagen geleden) @ Marotick

Dank je Jack, Gary heeft nog meer streams, waaronder RNI en Radio London.

Er wordt gewerkt aan een alternatief voor R5, liefst op 747 AM (ClassicRadio747) Komt als het goed is vanmiddeg weer in 2e Kamer ter sprake.

Britain radio 355

door Julius ⌂ @, Dronten, 22-12-2016, 13:33 (2653 dagen geleden) @ ruudtx

En Ruud ? Hoe is dat afgelopen?

Britain radio 355

door ruudtx @, Utrecht, 22-12-2016, 18:55 (2653 dagen geleden) @ Julius
Gewijzigd door ruudtx, 22-12-2016, 18:56

Wegens overvolle agenda helaas niet ter sprake gekomen.
Maar wel 1008 masten van Groot NR. Minsiter beweert met droge ogen dat masten niet rendabel zijn want er is maar 1 gebruiker.
Maar wij wilden ze toch ook gebruiken met 747? Dat vergeet ie dan even voor t gemak, ondanks zn toezegging aan de Kamer een landelijke MG freq. ter beschikking te stellen, ook vergeten.
Kijk zo wordt de kluit opgelicht.

De minister wil de masten van zijn bedrijf Novec daar weg hebben voor windmolens, een publiek geheimpje.

Ondertussen zijn we in hoger beoep gegaan om de 747 te krijgen, waarvan de rechter al heeft gezegd dat sloop van Flevo dat niet kan tegenhouden, zoals de minister aanvoert.

powered by my little forum