Reciva internetradio (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 26-12-2016, 15:42 (2649 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 26-12-2016, 15:50

Reciva is een van de internet radio's, die honderden internet radiostations verzamelt.
Ik heb daar een account aangemaakt etc en kan ook zoeken op stations, landen, genres etc.
Bij een keuze zegt Reciva dat er een station speelt, maar tot nu toe heb ik daarbij nog geen geluiduit de pc kunnen krijgen. Doe ik iets niet goed, of kun je Reciva alleen beluisteren via speciale internet radio's?

[image]

Reciva internetradio (vraag blijft staan)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 26-12-2016, 16:41 (2649 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Ed van der Weele †, 26-12-2016, 17:35

Reciva ken ik niet. Ik gebruik al een paar jaar de gratis versie van TapinRadio
Er moet op de pc een bestand worden geïnstalleerd en dan is er keus uit vele radiostations over de hele wereld.
Het manoeuvreren door de lijsten met stations vind ik alleen wat lastig omdat de lijsten te lang zijn. Maar dat is een kwestie van wennen.

Reciva internetradio (vraag blijft staan)

door Henk Waardenburg @, Doesburg, 27-12-2016, 23:14 (2648 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Hallo Ed,

Prima tip!
Werkt perfect, bedankt.

Groeten,

Henk

Reciva internetradio

door ruudtx @, Utrecht, 26-12-2016, 18:43 (2649 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb t idee dat de geluidskaart de player niet herkend.
Staan alle schuifjes in mixers goed?

Reciva internetradio

door soundman2 @, Wouw, 26-12-2016, 19:28 (2649 dagen geleden) @ ruudtx
Gewijzigd door soundman2, 26-12-2016, 19:29

Ik heb t idee dat de geluidskaart de player niet herkend.
Staan alle schuifjes in mixers goed?

Andere gelidsbronnen werken normaal. De uitzendingen die ik aangeklikt heb werken met MP3.
Normaal start dan winamp op. maar ik heb ook VLC mediaplayer en windows mediaplayer. Als ik die vooraf opstart werkt het ook niet. Youtube filmpjes etc hebben ook normaal geluid. De schuifjes op de mixer staan allemaal hetzelfde.

Reciva internetradio

door ruudtx @, Utrecht, 27-12-2016, 18:03 (2648 dagen geleden) @ soundman2

Het lijkt er op dat dit een eigen player is van Reciva, zoals sommige aandere aanbieders van geluid ook heben. Dus niet af te spelen in WinAmp, etc.

Als de geluidskaart de specifieke player niet herkend? Overigens moeten alle andere spelers zijn afgesloten, anders blokkeren die de toegang naar de geluidskaart.

Reciva internetradio

door franshack @, Hengelo ov, 27-12-2016, 20:35 (2648 dagen geleden) @ soundman2

Je stelt zelf naar mijn mening al de goede vraag,
je moet een hardware/Reciva geschikte wifi-radio/ telefoon app gebruiken,
en daar de code die je gekregen hebt invoeren.

.....en binnenkort waarschijnlijk betalen!

--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla

Reciva internetradio

door soundman2 @, Wouw, 27-12-2016, 21:26 (2648 dagen geleden) @ franshack

Je stelt zelf naar mijn mening al de goede vraag,
je moet een hardware/Reciva geschikte wifi-radio/ telefoon app gebruiken,
en daar de code die je gekregen hebt invoeren.

.....en binnenkort waarschijnlijk betalen!

Het aardige is, dat ik geluidsinstallaties installeer en daar internet radio's inbouw. Die vragen nergens naar, behalve een Lan of wifi inlogcode. De radio's werken al weer een paar jaar.

Reciva internetradio

door Ed van der Weele † @, Zeist, 28-12-2016, 09:09 (2647 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Ed van der Weele †, 28-12-2016, 09:30

Ik heb eens rondgekeken op de website van Reciva. Wat opvallend is dat er geen enkele informatie wordt gegeven over het "product".
Uit het plaatje maak ik op dat het een app(lication) is voor op een smartphone.
Klik je op dat plaatje dan kom je terecht op een website van Apple. Snel wegwezen want software van Apple komt er bij mij niet in na het agressieve Quick Time.

Met pc's heeft Reciva volgens mij niets te maken. Ze verkopen alleen iets voor op de telefoon.

Reciva internetradio

door soundman2 @, Wouw, 28-12-2016, 10:00 (2647 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ik heb eens rondgekeken op de website van Reciva. Wat opvallend is dat er geen enkele informatie wordt gegeven over het "product".
Uit het plaatje maak ik op dat het een app(lication) is voor op een smartphone.
Klik je op dat plaatje dan kom je terecht op een website van Apple. Snel wegwezen want software van Apple komt er bij mij niet in na het agressieve Quick Time.

Met pc's heeft Reciva volgens mij niets te maken. Ze verkopen alleen iets voor op de telefoon.

Ik heb diverse internet radio's geïnstalleerd, oa.de Stageline WAP-100, die met reciva werken. Dat zijn dus geen telefoons. Latere versies, o.a. de WAP-200 gebruiken een ander medium.

Reciva internetradio

door Ed van der Weele † @, Zeist, 28-12-2016, 10:22 (2647 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb diverse internet radio's geïnstalleerd, oa.de Stageline WAP-100, die met reciva werken.

De Stageline WAP-100 lijkt me geen Windows pc.
Het lijkt me meer iets als een dedicated Linux versie, net als in veel setop-boxen voor digitale tv.

Reciva internetradio

door soundman2 @, Wouw, 28-12-2016, 14:42 (2647 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ik heb diverse internet radio's geïnstalleerd, oa.de Stageline WAP-100, die met reciva werken.


De Stageline WAP-100 lijkt me geen Windows pc.
Het lijkt me meer iets als een dedicated Linux versie, net als in veel setop-boxen voor digitale tv.

Heb ik ook niet beweerd. Ik zou niet weten op welke software dat ding draait.

Reciva internetradio

door Ed van der Weele † @, Zeist, 28-12-2016, 15:17 (2647 dagen geleden) @ soundman2

Nee, maar het zou wel verklaren waarom Reciva niet op een Windows pc wil draaien.

Reciva internetradio

door franshack @, Hengelo ov, 28-12-2016, 19:49 (2647 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

helemaal correct

Als je de geschiedenis van Reciva leest op de diverse internet-fora
lijkt het er op dat er al sinds jaren terug problemen zijn
met Reciva met betrekking tot een Chipset die nodig is.
De toestellen die je installeert zullen dus waarschijnlijk
met een compatibele set zijn uitgerust

stageline specificatie In deze specificatie is duidelijk omschreven
dat het toestel speciaal op Reciva techniek/ toepassingen is ingericht

Kortom je moet dus een wifi of internetradio hebben met de juiste software/chips,
deze firma is er blijkbaar op uit zoveel mogelijk hardware te produceren
en te verkopen wordt hier en daar geopperd.

--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla

Reciva internetradio

door neutronic @, Bergen NH, 31-03-2019, 21:38 (1824 dagen geleden) @ franshack

Reciva draait eveneens op de DNT IPdio internet radio van fa. Conrad.
Maar ook hierbij is het eveneens niet mogelijk om de muziek vooraf te beluisteren op de PC bij het instellen van de voorkeur zenders.
Op het beeldscherm lijkt het of het geluid afgespeeld wordt,maar er komt geen geluid uit.
En dit zowel met een Linux Suse 13.1 als een Win 8.1 systeem.
Jard N.

powered by my little forum