vraag over .PST file (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 04-01-2017, 10:34 (2659 dagen geleden)

Twee dagen geleden heb ik mijn in en out lijsten van Outlook wat korter gemaakt.
Berichten tot 2010 stonden daar nog in, ca 1,4GB data.
Ik heb een backup gemaakt en daarna zowat de helft gedeleted.
Wie schetst mijn verbazing, dat de file nog steeds 1,4GB groot is. Er is maar één PST file te vinden. Ik denk dat ik dus de goede file bekijk.
Wie weet het?

vraag over .PST file

door corvanrij ⌂ @, Den Haag, 04-01-2017, 10:44 (2659 dagen geleden) @ soundman2

Hoi soundman2,

je kijkt idd naar het goede bestand. Dit is een bekend fenomeen/probleem/eigenschap van M$ .pst bestanden. Zie de informatie op bijgevoegde url hoe je het bestand kunt verkleinen:
https://support.office.com/nl-nl/article/Outlook-gegevensbestanden-PST-en-OST-verkleinen-e4c6a4f1...

succes
cor/pa3cor

--
Have fun and let's smoke some resistors

vraag over .PST file

door PedroCleland, 05-01-2017, 12:30 (2658 dagen geleden) @ corvanrij

Hallo,

Als u Outlook PST bestand gegevens te verminderen, zou ik u willen voorstellen om deze gebruiksvriendelijke tool zo bekend Split PST-tool die de gebruiker in staat stelt om PST bestand te splitsen volgens een gekozen criterium binnen enkele minuten te proberen. Deze software wordt ook ondersteund door alle versies van MS Outlook en alle Windows-besturingssystemen.

De gebruiker kan meer informatie, bezoek hier: - http://philhelpingtips.blogspot.in/2014/06/split-large-pst-files-with-microsoft.html

vraag over .PST file

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 05-01-2017, 14:42 (2658 dagen geleden) @ PedroCleland

Dit bericht klinkt erg gevaarlijk en riekt naar randsomware of een erger virus. Groet, Ben

vraag over .PST file

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 05-01-2017, 15:57 (2658 dagen geleden) @ Ben

Het zal wel meevallen met het gevaar (altijd wel de virusscanner gebruiken), maar als utility lijkt het nut me in elk geval wel dubieus. Gewoon comprimeren met de meegeleverde tools van MS lijkt me in geval van Henk de beste oplossing.

powered by my little forum