Luidsprekerpluggen AKM-003 (Gezocht)

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 20-03-2017, 15:07 (2566 dagen geleden)

Ik ben op zoek naar luidsprekerpluggen type AKM-003 die in de 70er jaren werden toegepast door Pioneer en Akai in hun ontvangers/versterkers. Op de foto een voorbeeld; uiteraard is de pinconfiguratie van essentieel belang en mag de aansluiting van de luidsprekerkabels verschillen. Eventuele reacties graag naar mijn mailadres.

Groet, Jeroen[image]

Luidsprekerpluggen AKM-003

door soundman2 @, Wouw, 20-03-2017, 15:44 (2566 dagen geleden) @ Jeroen Visser

uiteraard is de pinconfiguratie van essentieel belang en mag de aansluiting van de luidsprekerkabels verschillen.

Mooi gezegd, maar wat bedoel je nu?
Moeten de schroefklemmen hetzelfde zijn, dan wel de soldeeraansluitingen (of zijn het uitlopers voor fastons).
Als ze voor vervanging zijn, lijken me de afmetingen en de bevestigingsmethode relevant.

Luidsprekerpluggen AKM-003

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 20-03-2017, 15:54 (2566 dagen geleden) @ soundman2

Hallo Henk,

Dank voor je reactie en sorry als ik niet duidelijk ben
Het gaat erom dat de zijde met de strips in de luidsprekeruitgang van de versterker past; of de aansluiting van de aders van de kabel naar de speaker schroef of soldeer is maakt niet uit.

Groetje, Jeroen

Luidsprekerpluggen AKM-003

door soundman2 @, Wouw, 20-03-2017, 17:18 (2566 dagen geleden) @ Jeroen Visser
Gewijzigd door soundman2, 20-03-2017, 17:33

Hallo Henk,

Dank voor je reactie en sorry als ik niet duidelijk ben
Het gaat erom dat de zijde met de strips in de luidsprekeruitgang van de versterker past; of de aansluiting van de aders van de kabel naar de speaker schroef of soldeer is maakt niet uit.

Groetje, Jeroen

Als ik het goed begrijp zijn het een soort open stekers met platte pennen, die een kwartslag t.o.v. elkaar gedraaid staan.
Dan gaan de aansluitblokken die ik heb niet passen helaas.
Ik dacht dat het chassisdelen waren.
Gaan de AMP aanknijpschuifjes niet passen?

[image]

Luidsprekerpluggen AKM-003

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 20-03-2017, 17:28 (2566 dagen geleden) @ soundman2

Hallo Henk,

Die AMP schuifjes zijn misschien een optie als ik geen echte kan vinden, maar waarschijnlijk zijn die zo te dun en moeten ze dan dikker gemaakt worden ...
Dus eerst maar eens hier proberen te vinden

Groet, Jeroen

powered by my little forum