W2000 niet meer inloggen (Computertechniek)

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 11-04-2017, 11:17 (2563 dagen geleden)

Ik heb zojuist mijn Sony Vaio note bookje opgestart, tijd en datum ingesteld (accu was leeg, meer dan 10 jaar oud).
veilige mode, etc.
Muis en zo werkt allemaal maar ik kan niet meer inloggen als administrator.
Ik moet Contr, Alt en Delete indrukken en dan mijn PW geven.
Dat is correct, maar hij geeft aan dat ik op het verkeerde Domein zit of dat mijn username en PW onjuist zijn ingevuld.
Iemand een idee?
ruud exPA0ROJ

W2000 niet meer inloggen

door Laurens @, Zaandam, 11-04-2017, 11:34 (2563 dagen geleden) @ Bapaktua

Verkeerde domein kan betekenen dat je het netwerk intussen hebt veranderd. Je wachtwoord was geldig voor dat specifieke netwerk. Verander het domein eens naar je eigen laptop.

W2000 niet meer inloggen

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 11-04-2017, 11:55 (2563 dagen geleden) @ Laurens

Ik heb dit notebookje de laatste jaren stand-alone gebruikt.
Ik weet niet niet waar en hoe ik het Domein moet wijzigen.
Ik wil hem/haar ook alleen als stand-alone gebruiken.
ruud exPA0ROJ

W2000 niet meer inloggen

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 12-04-2017, 07:07 (2562 dagen geleden) @ Bapaktua

Is die domein-keuze in W2000 niet gewoon een dropdown in het inlogscherm?
Hier staat wat screen shots (van XP weliswaar):
http://www.jdfoxmicro.com/resource-center/articles/logging-on-selecting-domain/

W2000 niet meer inloggen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-04-2017, 07:59 (2562 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

Alleen als hij ooit in een domein gehangen heeft (bij een werkgever, thuis heeft eigenlijk niemand dat - zeker niet zonder het te weten). Die kans is niet groot, maar het zou de storing wel verklaren. Dan moet je in de dropdown inderdaad de computer zelf selecteren. In mijn herinnering lijkt dat bij 2000 sterk op XP.

W2000 niet meer inloggen

door PA2JAN @, Marknesse, 11-04-2017, 13:10 (2562 dagen geleden) @ Bapaktua

Hoi Ruud,
Ik stuur je per mail een file die heet password.exe.
Ik rename hem naar password.old, je moet er zelf weer exe van maken, i.v.m. virusscanners etc.
Hiermee kan je de diverse passwoorden van je windows installatie bekijken.
Als dit niet lukt, heb ik nog wel wat anders, maar dan moet ik zoeken.
Groet,
Jan

W2000 niet meer inloggen

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 11-04-2017, 17:24 (2562 dagen geleden) @ PA2JAN

Hallo Jan, het lukt niet.
De rest maar via directe mail.
groet, ruud

W2000 niet meer inloggen

door Oldtimer @, Oegstgeest, 11-04-2017, 19:58 (2562 dagen geleden) @ Bapaktua

W2000 niet meer inloggen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-04-2017, 00:16 (2562 dagen geleden) @ Oldtimer

Daar zie je al snel door de bomen het bos niet meer.

Als ik zo uit de losse pols doorklik dan zou ik voor optie 3 van http://www.top-password.com/knowledge/reset-windows-xp-password.html gaan.

Er zijn ook linuxgebaseerde unlock-tools die ik zelf wel eerder met succes gebruikt heb op diverse Windowsversies; volgens mij staan die op de ultimate boot-CD (UBCD) en/of op de Hirens boot-CD.

Dit is in elk geval de makkelijkste en snelste weg. Een tool dat niet op een boot-CD staat gaat niet werken omdat je dan eerst in Windows moet zien te komen.

W2000 niet meer inloggen

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 12-04-2017, 08:11 (2562 dagen geleden) @ Bapaktua
Gewijzigd door Bapaktua, 12-04-2017, 08:13

Tijdens het telkens op een andere manier invoeren van mijn PW accepteerde plotseling hij het door mij al 100 keer ingetypte PW. :-) :-)
Hoera, ik ga nu de belangrijke bestanden er af halen en daarna een nieuwe W2000 systeem (Jan bedankt) op deze Vaio (Sony) PCG-3192 zetten.
Ik had ook een paar keer de accu losgehaald, de contacten waren een beetje geoxydeerd. Tja, veel in de tropen gebruikt onder barre omstandigheden.
Dus voorlopig ben ik geholpen, iedereen bedankt en ik heb weer veel geleerd.
ruud exPA0ROJ

W2000 niet meer inloggen

door PA2JAN @, Marknesse, 12-04-2017, 09:57 (2562 dagen geleden) @ Bapaktua

Als ik dit lees, denk ik aan een toetsenbord probleem.
Zeker omdat de laptop al een tijd niet meer werd gebruikt.
Ruud, ik stuur je vanmiddag de beloofde software.
Jan

W2000 niet meer inloggen

door ruudtx @, Utrecht, 12-04-2017, 16:26 (2561 dagen geleden) @ Bapaktua

Bij computers waarbij je met een password moet inloggen, wat ik niet had, deed ik het volgende truukje.

Even een ander besturingssysteem, bvb XP, installeren. Je kan nu gewoon bij alle bestanden, en ook gewoon met de PC werken.

W2000 niet meer inloggen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-04-2017, 16:47 (2561 dagen geleden) @ ruudtx

Dan heel hard hopen dat hij de betreffende mappen niet overschrijft of gewoon de boel formatteert. Als het echt niet zou zijn gelukt was de aangewezen manier om de schijf extern of als tweede schijf aan een andere computer te hangen.

W2000 niet meer inloggen

door Ed van der Weele † @, Zeist, 12-04-2017, 17:03 (2561 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dan heel hard hopen dat hij de betreffende mappen niet overschrijft of gewoon de boel formatteert.

Dat is de reden dat ik al sinds Windows95 (waarschijnlijk al onder DOS) de databestanden op een afzonderlijke partitie zet.
Zolang je bij het opnieuw installeren niet bewust opdracht geeft om die datapartitie te wissen kan er niets fout gaan.

Een image maken van de harde schijf is met de huidige grootte van harddisks nog veel makkelijker.
Als er iets fout gaat zet je in een paar minuten de image terug.

W2000 niet meer inloggen

door soundman2 @, Wouw, 12-04-2017, 16:59 (2561 dagen geleden) @ ruudtx

Bij computers waarbij je met een password moet inloggen, wat ik niet had, deed ik het volgende truukje.

Even een ander besturingssysteem, bvb XP, installeren. Je kan nu gewoon bij alle bestanden, en ook gewoon met de PC werken.

Dan is Hirens Boot CD een betere optie. Dan draait een mini XPversie vanaf cdrom, zonder wat te installeren. Verder kun je dan gewoon alles op je harddisk benaderen.

powered by my little forum