Van laselectrode naar standaard voor YOKO tv-tje (Toestel of techniek)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-05-2017, 14:12 (2508 dagen geleden)

Van onderstaand tv-tje waren de bodemplaatjes waar de standaard in de bevestiging gaatjes zitten afgebroken (op foto niet zichtbaar) en heb ik van trespa plaat op de freesmachine nagemaakt alsmede de originele ontbrekende metalen standaard die ik van een las electrode heb vervaardigd en gepolijst.

[image]

[image]

Met dank aan Henk Kramer (henkk56) voor zijn detailfoto's:) van waar ik de beugel na kon maken.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Van laselectrode naar standaard voor YOKO tv-tje

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 17-05-2017, 14:44 (2508 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Knap gedaan Hans, niet van origineel te onderscheiden:)

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Van laselectrode naar standaard voor YOKO tv-tje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-05-2017, 16:13 (2508 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Dank je Leo,

Is ook eigenlijk wel leuk voor de hobby als je iets ontvangt met een manco en kun je even aan de slag.

Ik had geen staf rond meer op voorraad en heb een las elektrode genomen en daarvan de omhullende broze omkapseling er af getikt met een hamertje en op de juiste plaatsen in een gasvlam verhit.

Is zeer lastig op de juiste plaats de bocht in te zetten want moest soms worden gecorrigeerd.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Van laselectrode naar standaard voor YOKO tv-tje

door Sietze Osinga @, Koekange, 17-05-2017, 17:12 (2508 dagen geleden) @ Leo Snoeren

hoi,Leo.Super knap gedaan.Heb je weer een origineel tv,tje erbij in je verzameling.

Groet,
Sietze.

Van laselectrode naar standaard voor YOKO tv-tje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-05-2017, 19:27 (2508 dagen geleden) @ Sietze Osinga

Dank je Sietze, kan zo de verzameling in nu. nummer 26 van dergelijke kleine kleuren tv-tjes geloof ik, het leeuwendeel zwart/wit ergens in de 80 stuks bij elkaar.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Van laselectrode naar standaard voor YOKO tv-tje

door Gino @, Vogelenzang, 17-05-2017, 17:28 (2508 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Plaatje van een reparatie. :-D

Klasse!

Van laselectrode naar standaard voor YOKO tv-tje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-05-2017, 19:29 (2508 dagen geleden) @ Gino

Dank je Gino.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Van laselectrode naar standaard voor YOKO tv-tje

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17-05-2017, 18:44 (2508 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Dit is het leuke aan die projecten.

1/2 vergaan ding er dan weer zo uitzien.
:)

Van laselectrode naar standaard voor YOKO tv-tje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-05-2017, 19:32 (2508 dagen geleden) @ Maurice

Ja Maurice, soms baal je er wel van als er een manco aan zit zoals dit tv-tje van MP. Eerst een vervormd beeld wat de losse voeding bleek te zijn en een ontbrekende beugel en deels kapotte bodemplaat op de plaats waar de beugel is bevestigd maar wel leuk dergelijke restauraties.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Van laselectrode naar standaard voor YOKO tv-tje

door Jac Janssen @, Eindhoven, 17-05-2017, 19:35 (2508 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hans,

Weer erg netjes gedaan! (Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.)
Het is inderdaad leuk om een apparaat weer compleet te maken.
Toch weer wat extra knutsel/verzamelplezier.

Jac

Van laselectrode naar standaard voor YOKO tv-tje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-05-2017, 20:41 (2508 dagen geleden) @ Jac Janssen

Dank je wel Jac. Een paar uur huisvlijt en alles is weer als nieuw. Het meeste werk is vaak het uitdenken van hoe pak ik de zaak aan maar is weer aardig gelukt.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum