Schema YOKO F-2 mini tv (Gezocht)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 04-07-2017, 16:51 (2493 dagen geleden)

[image]

Voor deze YOKO F-2 mini tv zoek ik een schema wat ik op het web niet kan vinden op de site van ons vriendje Erns Erb na (only for members)

De FM/AM radio werk perfect, nog FM stereo ook maar de tv zo dood als een pier. Ik had gehoopt een zekeringetje maar die is goed (helemaal links vooraan op de foto zichtbaar) maar anders deed de radio het ook niet.

Heeft iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?

Dank alvast.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Schema YOKO F-2 mini tv

door Jac Janssen @, Eindhoven, 04-07-2017, 17:46 (2493 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hans,

Ik heb wel een schema van een Yoko F1, en die lijkt er wel heel erg op.
Waarschijnlijk heb je er iets aan. Zeker om met de voeding te kunnen starten.

Ik heb geen Yoko in mijn verzameling (verzamelingetje moet ik zeggen), dus ik kan je niet helpen met wat metingen.

Stuur maar even een mailtje.

Jac

Schema YOKO F-2 mini tv

door Hans van Kampen @, Voorhout, 04-07-2017, 20:05 (2493 dagen geleden) @ Jac Janssen

Dank Jac voor je aanbod, ik geef je even mijn privé mail adres.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Schema YOKO F-2 mini tv

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-07-2017, 19:36 (2493 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Maarten Bakker, 04-07-2017, 19:39

Op radiomuseum.org kun je als niet-lid ook gewoon schemabladen aanvragen, maar in dit geval heeft het totaal geen zin - er staan alleen exemplaarfoto's op en geen schema of andere documentatie.

Je zou ook kunnen kijken of je de oorspronkelijke fabrikant kunt achterhalen (nummertjes kijken, typesticker heb ik op rmorg al gezien en zegt me niet direct iets, dus dan silkscreen en koperlaag van de printplaten en eventueel eens kijken naar IC's, de lijntrafo, etc.).

Gezien de Koreaanse beeldbuis denk ik in eerste instantie aan Goldstar, Daewoo of Hyundai waarvan vooral Goldstar en Daewoo relatief makkelijk herkenbaar zijn. Samsung kan eventueel ook en is goed herkenbaar. Er waren oko nog wat kleinere fabrikanten die ik niet direct zal kunnen identificeren.

Schema YOKO F-2 mini tv

door Goldline @, Oranjedorp, 05-07-2017, 09:44 (2492 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten,
Samsonic was de fabrikant uit Korea,naar ik meen,
fabriceerde ook veel autoradio's voor YoKo.

--
Cees PA1DBA

Schema YOKO F-2 mini tv

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 05-07-2017, 10:50 (2492 dagen geleden) @ Goldline

Ah leuk, insider informatie :)

Weet je toevallig of Samsonic net als Samtron iets met Samsung te maken had?

Schema YOKO F-2 mini tv

door Goldline @, Oranjedorp, 05-07-2017, 16:38 (2492 dagen geleden) @ Maarten Bakker

nee Maarten ,zegt mij niets.
in de jaren 80 was Korea het Shenzen(China's silicon valey:-D ) van nu , en waren er veel bedrijfjes in de elektronica actief.
Zal het eens vragen aan een ex collega die in Seoul is geweest destijds....

--
Cees PA1DBA

Schema YOKO F-2 mini tv

door Oldtimer @, Oegstgeest, 04-07-2017, 21:16 (2493 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Voor de YOKO F-2 mini tv zoek ik een schema wat ik op het web niet kan vinden
De FM/AM radio werk perfect, nog FM stereo ook maar de tv zo dood als een pier.

Volgens mij kan je het schema van de YOKO F-1 gebruiken (staat in de Schematheek).
Dat is een F-2 zonder radio-deel.

Willem

Schema YOKO F-2 mini tv

door Goldline @, Oranjedorp, 04-07-2017, 21:47 (2493 dagen geleden) @ Oldtimer

klopt als een bus: F1=tv F2=tv&radio F3=TV & radio/cassette
met vriendelijke groet, oud Yoko/Blom medewerker.

Dank heren voor de tips!

door Hans van Kampen @, Voorhout, 05-07-2017, 05:00 (2493 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Idd de F-1 zit geen radio in, heb ik ook.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

YOKO F-2 mini tv doet het weer.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 19-07-2017, 18:05 (2478 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Hans van Kampen, 19-07-2017, 18:07

Hallo forum,

Als je schema's of hulp vraagt voor reparatie is het wel zo aardig om te laten zien dat de zaak weer werkt en dankzij tips hier vond ik er een op de site van de NVHR waarop ik nog niet had gekeken.

Dank allen!!

[image]

Batterijklep er af en even 12 volt= van de labvoeding (Electuur) die ik in de jaren 80 heb gebouwd aangesloten. Ik had even geen 12 voedingsblokje die wel ergens zal liggen.

Was een kapotte zenerdiode in de voeding.

Dit kan aan de kant, nu mijn DCF klok.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

YOKO F-2 mini tv doet het weer.

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 19-07-2017, 18:20 (2478 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Leuk voor je Hans! Weer een verzamelstuk om bij de collectie te plaatsen! In een grijs verleden heb ik ook eens zo een toestel gehad, ik meen dat de mijne een grijze kast had, zou dat kunnen?

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

YOKO F-2 mini tv doet het weer.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 19-07-2017, 18:28 (2478 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Dat kan idd Leo, waarschijnlijk een uitvoering zonder radio. Deze is met radio, nog stereo ook want links en rechts zit een speakertje in en het geluid als je met je oren dichtbij komt stereo van de FM zenders.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

YOKO F-2 mini tv doet het weer.

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 19-07-2017, 19:24 (2478 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Dat klopt inderdaad Hans, in mijn toestel destijds, zat geen radio. Wel een scherp beeld, maar je moest echt van dichtbij kijken:-D :-D

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

powered by my little forum