Wie kent dit display? (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 28-08-2017, 10:53 (2426 dagen geleden)

Wie kent het display op de foto's en heeft er gegevens van?

Het lijkt er op dat het display met gewone logica is uitgevoerd, die aangestuurd wordt via een los uP bordje.
Aan de bovenzijde van de kast zit een RJ45 connector, maar die is niet (meer) aangesloten. Hij lijkt er naderhand te zijn bijgeplaatst.
Er is een IR oog toegevoegd en dat is met drie draden op het uP bordje aan de soldeerzijde aangesloten.
De verbinding tussen uP bordje en de rest incl. voeding voor het display is aangesloten via een vierpolige verbinding met de aanduidingen P,N,D en C. Zou positief, negatief, data en clock kunnen zijn.
Ik kan nergens een merk ontdekken.


[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Wie kent dit display?

door henk vdb @, Breda, 28-08-2017, 18:44 (2425 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk vdb, 28-08-2017, 19:44

Niets specifieks gevonden. Foto's bestudeerd. De grote print bevat drie schuifregisters/ltches type 4094 en drie BCD to 7 segment decoders type 4511.

Dat laatste betekent dat de segmenten alleen de cijfers 0 t/m 9 kunnen weergeven.

Data wordt serieel ingeklokt en gelatched door de 4094's totdat er een nieuw latchcommando komt.

Wat is het 8 pens IC voor type?

De intelligentie zit in de AT89C51 (waarvan de interne flash waarschijnlijk niet uit te lezen is want dit IC heeft protect bits en die zijn meestal actief).

De tekst op de sticker op de microcontroller (IFRcall) geeft me ook niet direct informatie. Maar er is een IR-ontvanger op de microcontroller aangesloten, dus misschien is het geheel een scorebord o.i.d.? Of iets om IR-commandonummers weer te geven wellicht? Heb je al eens met enkele verschillende afstandbedieningen geprobeerd of het ding reageert?

Maakt me wel nieuwsgierig...:-P


De letters bij JP3 lijken me het volgende te betekenen:

PNSDC

P:plus
N:neutral
S:strobe (= latch)
D:data
C:clock


Rechtsboven op het microcontrollerprintje is nog plaats voor een DS9121 om een RS422 aansluiting te maken (maar het is de vraag of de firmware dat ook ondersteunt).

powered by my little forum