Printer en cartridges (Aangeboden)

door maarten van dijk @, 31-08-2017, 18:46 (2430 dagen geleden)
Gewijzigd door maarten van dijk, 31-08-2017, 18:48

Epson XP-215 scanner/printer, is defect,papier gaat niet naar binnen.Voor de liefhebber; daar bij 2 sets inkt 18, losse cartridge zwart 18 en een kleinere, en een set vervanger.Nieuw in gesloten verpakking. Prijs 40 euro, kan je heel veel printen als je de cartridges kunt gebruiken.Kan mee naar Driebergen.

mvg, Maarten van Dijk.[image]

Printer en cartridges

door pdegro @, Lievegem (Belgie), 31-08-2017, 19:02 (2430 dagen geleden) @ maarten van dijk

Maarten,
Als eens geprobeerd om de pickup roller(s) van je printer te reinigen?
Deze kunnen 'verzadigd' zijn met papierstof en daardoor over het papier glijden.
Je kan de pickup roller(s) reinigen met nagellakverwijderaar of isopropanol. Blanket restorer is het ook heel goed, maar nog moeilijk te verkrijgen, dit product werd gebruikt in offset drukkerij om het rubberdoek te reinigen.
Soms zijn de pickup roller(s) ook eenvoudig te vernieuwen...
Mvg
Pierre

Printer en cartridges

door maarten van dijk @, 31-08-2017, 20:11 (2430 dagen geleden) @ pdegro

Ik heb em van boven tot onder bekeken, maar ik weet niet eens hoe ik daar bij moet komen...:-(

mvg, Maarten.

Printer en cartridges

door pdegro @, Lievegem (Belgie), 01-09-2017, 14:43 (2429 dagen geleden) @ maarten van dijk

Dag Maarten,
Het principe is bij de meeste printers niet zo verschillend.
Op youtube vond ik DIT als voorbeeld.
Wellicht bestaat er wel een service manual van jouw type printer waarin je vindt hoe je de pickup roller(s) kan verwijderen en nieuwe plaatsen.
Vriendelijke groeten,
Pierre

Printer en cartridges

door Ed van der Weele † @, Zeist, 01-09-2017, 15:01 (2429 dagen geleden) @ pdegro

Je kan eens zoeken op https://www.fixyourownprinter.com/ of daar tips op staan om het probleem op te lossen.

powered by my little forum