Veilige download (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 17-09-2017, 14:37 (2406 dagen geleden)

Om oudere Sennheiser microfoons te programmeren is er een service tool.
Volgens de beschrijving van Sennheiser is het te koop voor "die Kunde", de klant derhalve. Er is vrijwel niet aan te komen, totdat ik op deze site terecht kwam.
http://sennheiser-electronic-programming-tool.software.informer.com/
Te mooi om waar te zijn.
Sites als softonic etc. vertrouw ik helemaal niet en deze site ken ik evenmin.
Met het groene DOWNLOAD icoon haal je vermoedelijk wat anders binnen en om het bestand zelf te downloaden zal ergens anders een linkje staan. Zo niet haal je vermoedelijk allerlei programma's binnen die je niet wil of nodig hebt
Ik heb geen pc die gemist kan worden door een eventuele crash en durf van deze site dus niets te downloaden. Heeft iemand een systeem wat foolproof is en die het bestand servicetool.exe wil downloaden en kijken of het virusvrij is?

Veilige download

door PA2JAN @, Marknesse, 17-09-2017, 16:24 (2406 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door PA2JAN, 17-09-2017, 16:29

Hallo Henk,
Als ik alles doorklik, kom ik op de site van Sennheiser, waar ik mijn hele doopceel moet lichten.
Ik ben geen klant van Sennheiser, en heb ook geen klantnummer. Kom dus niet verder.
Meestal zijn deze verwijs website's lokkers om op alle mogelijke buttons te drukken, in de hoop dat er een brengt wat je hoopt.
Het enige wat je er mee bereikt is, dat je wat inkomsten genereert voor de website eigenaar, en dat je een hoop ongewenste reclame over je heen krijgt (in het gunstigste geval).
Maar heb je hier al gekeken?
https://en-us.sennheiser.com/service-support-services-software-downloads
Zit daar niets tussen wat je kunt gebruiken?
Groeten,
Jan

Veilige download

door soundman2 @, Wouw, 17-09-2017, 18:29 (2405 dagen geleden) @ PA2JAN
Gewijzigd door soundman2, 17-09-2017, 18:30

Hallo Henk,
Als ik alles doorklik, kom ik op de site van Sennheiser, waar ik mijn hele doopceel moet lichten.
Ik ben geen klant van Sennheiser, en heb ook geen klantnummer. Kom dus niet verder.
Meestal zijn deze verwijs website's lokkers om op alle mogelijke buttons te drukken, in de hoop dat er een brengt wat je hoopt.
Het enige wat je er mee bereikt is, dat je wat inkomsten genereert voor de website eigenaar, en dat je een hoop ongewenste reclame over je heen krijgt (in het gunstigste geval).
Maar heb je hier al gekeken?
https://en-us.sennheiser.com/service-support-services-software-downloads
Zit daar niets tussen wat je kunt gebruiken?
Groeten,
Jan

Helaas,
toch bedankt voor het genomen risico, wat dat loop je natuurlijk altijd.
Op de US-site staan firmware updates en dergelijke software, maar dat zoek ik niet.
De software die ik zoek was destijds bij Sennheiser vele malen duurder dan het door hen laten programmeren van een apparaat. Nu wil ik nog een paar van die (oude) Sennheiser apparaten proggen, maar omdat het alleen voor reservedoeleinden is, wil ik daar geen kapitalen aan besteden.
Zoals ik al schreef, het was te mooi om waar te zijn.

Veilige download

door franshack @, Hengelo ov, 19-09-2017, 12:48 (2404 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door franshack, 19-09-2017, 12:51

Misschien moet je het type van de microfoon doorgeven, zoekt gemakkelijker :-)

--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla

Veilige download

door soundman2 @, Wouw, 19-09-2017, 13:47 (2404 dagen geleden) @ franshack
Gewijzigd door soundman2, 19-09-2017, 13:49

Misschien moet je het type van de microfoon doorgeven, zoekt gemakkelijker :-)

Het is een universeel tooltje voor meer microfoons. maar zoals ik al aangaf, is er moeilijk of tegen hoge kosten aan te komen.Kennelijk zin er nog alternatieve methodes, maar of er nadelen aan zitten weet ik niet, in elk geval kan je microfoon of ontvanger zomaar onbruikbaar worden bij gebrekkige software.

Veilige download

door Oldtimer @, Oegstgeest, 20-09-2017, 06:13 (2403 dagen geleden) @ soundman2

Om oudere Sennheiser microfoons te programmeren is er een service tool.
Volgens de beschrijving van Sennheiser is het te koop voor "die Kunde", de klant derhalve. Er is vrijwel niet aan te komen, totdat ik op deze site terecht kwam.

Wat wil je programmeren en hoe heet dat service tool?
Ik kom bij Sennheiser wel iets (gratis) tegen maar dat zal je wel niet bedoelen:

http://en-de.sennheiser.com/service-support-services-wireless-systems-manager/

Willem

Veilige download

door soundman2 @, Wouw, 20-09-2017, 09:23 (2403 dagen geleden) @ Oldtimer

Om oudere Sennheiser microfoons te programmeren is er een service tool.
Volgens de beschrijving van Sennheiser is het te koop voor "die Kunde", de klant derhalve. Er is vrijwel niet aan te komen, totdat ik op deze site terecht kwam.


Wat wil je programmeren en hoe heet dat service tool?
Ik kom bij Sennheiser wel iets (gratis) tegen maar dat zal je wel niet bedoelen:

http://en-de.sennheiser.com/service-support-services-wireless-systems-manager/

Willem

Het gaat echt over software voor de servicedienst. Je komt het tegen in de service documentatie.
In de microfoons, zeker in de wat oudere exemplaren zitten de werkfrequenties vast geprogrammeerd in een eeprom, zowel in de microfoon als in de ontvanger.
Het is dus niet iets voor de gebruiker.

powered by my little forum