autoradio (Gezocht)

door Hans Steenman @, 30-09-2017, 09:56 (2394 dagen geleden)

Voor mijn Morris Minor uit 1966 zoek ik een passende autoradio.
Ik ben op zoek naar een radio die:
a. uit de periode is (dus al met transistoren)
b. geschikt is voor een auto met de plus aan massa!
c. over FM beschikt omdat op MG niets meer te ontvangen is.
Verder is mono prima en het uitgangsvermogen mag ook best bescheiden zijn.

Wie heeft nog zoiets liggen en is bereid tot verkoop?
Ik weet dat de auto evt. om te bouwen is naar de min aan massa, maar ik wil de Morris origineel houden.

autoradio

door ruudtx @, Utrecht, 30-09-2017, 15:29 (2393 dagen geleden) @ Hans Steenman

Op zo'n autoradio hoort eigenlijk ook LG, en dan kan je echt Brits naar de oude Home Service luisteren op 1500 meter.
Overigen sis er ook op MG nog het 1 en ander uit Engeland te horen, zoals BBC R 5 en TalkSport.

autoradio

door Wim K @, 30-09-2017, 20:55 (2393 dagen geleden) @ Hans Steenman
Gewijzigd door Wim K, 30-09-2017, 20:58

Wellicht moet de radio ook geschikt zijn voor zes volt. Maar aangezien ik geen Morris Minor kenner ben weet ik dat niet zeker. Mijn VW uit 1967 is in ieder geval nog zes volt.
Op Ebay.de (Duitsland) wordt nogal wat van dat spul aangeboden. Een Blaupunkt Frankfurt uit 1964 - 1966 lijkt me geschikt. Er zijn nog wat gelijkwaardige/andere modellen van Blaupunkt geschikt, maar niet alle modellen hebben FM. Uit mijn hoofd hebben de modellen Bremen en Wolfsburg alleen AM. In ieder geval de Frankfurt is omschakelbaar van 6 naar 12 volt (de modellen vanaf 1967 werken alleen op twaalf volt), ze zijn omschakelbaat van min aan chassis of plus aan chassis en hebben FM. Volume en geluidskwaliteit is heel behoorlijk en voor die tijd zelfs goed.
Nadeel is wel dat een Blaupunkt in goede en werkende staat met FM uit die tijd wel prijzig kan zijn. Ik heb ze al weg zien gaan voor ruim boven de €200,-.
Maar met een beetje geduld en slim bieden kun je goedkoper uit zijn. Ik heb er wel eens een mooi exemplaar voor €45,- "weggesleept" al is dat al even geleden.

powered by my little forum