DVB-T "Twin Tuner " gezocht (Gezocht)

door Henk Waardenburg @, Doesburg, 09-10-2017, 21:51 (2362 dagen geleden)

Hallo beste mensen,

Ik ben, ter vervanging van mijn helaas gesneuvelde exemplaar, op zoek naar een DVB-T tuner:
Merk Samsung
Type SMT-1100T (Twin Tuner)
Mocht iemand nog een afgedankt exemplaar hebben liggen dan hoor ik dat graag.

Bij voorbaat dank voor jullie evt. reacties,

Groeten, Henk

DVB-T "Twin Tuner " gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-10-2017, 00:09 (2362 dagen geleden) @ Henk Waardenburg

Die dingen waren uit de fabriek al gaar. Repareren loont, dan zitten er in elk geval betere elco's in.

DVB-T "Twin Tuner " gezocht

door Goldline @, Oranjedorp, 10-10-2017, 09:28 (2362 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Als je pech hebt die grid-ball chip:-(

--
Cees PA1DBA

DVB-T "Twin Tuner " gezocht

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 10-10-2017, 09:47 (2362 dagen geleden) @ Henk Waardenburg

Henk

Was vaak elko in de voeding defect.
Lukt dat niet heb ik volgens mij ergens nog een werkende.

DVB-T "Twin Tuner " gezocht

door Henk Waardenburg @, Doesburg, 10-10-2017, 11:50 (2362 dagen geleden) @ Maurice

Hallo Maurice,

Dat was ook mijn eerste ingeving.
De voeding werkt echter normaal: alle spanningen zijn op het juiste niveau en geen rommel erop. Voor alle zekerheid toch maar de dikke elco van 56muF/400V vervangen maar geen enkel verschil. (was te verwachten maar met elco's ben je nooit 100% zeker).
Op het display lichten alleen nog 2 puntjes op, doet me denken aan een opstartprocedure die blijft hangen. Net alsof de klok niet meer loopt.
Het repareren van de hoofdprint gaat mijn vaardigheden op dit moment te boven omdat ik de kleine dingen niet kan zien en dan de boel wellicht kapot soldeer.
Vandaar de zoektocht naar een vervanger.
De twin heeft voor mij het grote voordeel dat hij gelijktijdig SCART-, UHF en audio signalen afgeeft.

Dank voor je reactie,

Henk

DVB-T "Twin Tuner " gezocht

door Ed van der Weele † @, Zeist, 10-10-2017, 13:30 (2362 dagen geleden) @ Henk Waardenburg

Voor alle zekerheid toch maar de dikke elco van 56muF/400V vervangen maar geen enkel verschil.

Bij schakelende voedingen zijn het meestal de elco's aan de secundaire (laagspannings) kant die de problemen veroorzaken.
De elco over de gelijkgerichte netspanning is in de meeste gevallen nog goed.

Enkele weken geleden had ik een mediaplayer die telkens probeerde op te starten.
Mooi te zien aan de controle LED die in stand-by rood oplicht en bij actief wit wordt.
Een minuut of 12 wisselde de kleur telkens van rood naar wit en weer terug voordat de mediaplayer eindelijk opstartte.
Duidelijk een relatie met het opwarmen van de elco's.

Alle elco's aan de laagspanningskant vervangen en het probleem is opgelost.

DVB-T "Twin Tuner " gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-10-2017, 19:31 (2362 dagen geleden) @ Henk Waardenburg

Die dikke elco is eigenlijk nooit stuk, het zijn de secundaire afvlakelco's die sneuvelen. Merken als Samxon en Sam Young meen ik. Soms wel eens het reset-IC'tje, misschien als gevolgschade van de elco's.

DVB-T "Twin Tuner " gezocht

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 10-10-2017, 09:54 (2362 dagen geleden) @ Henk Waardenburg

Heb er twee die tot vorig jaar gebruikt zijn, ben toen overgestapt naar internet TV.
Denk aan 10 Euro buiten de verzendkosten.
Groet, Ben

DVB-T "Twin Tuner " gezocht

door Henk Waardenburg @, Doesburg, 10-10-2017, 11:53 (2362 dagen geleden) @ Ben

Ben,

Ik ben heel blij met je aanbod.
Ik moet de komende weken een aantal malen naar Gouda en Rotterdam maar weet nu nog niet precies wanneer.
Kan ik t.z.t. contact met je opnemen om ze te komen ophalen?


Nogmaals dank en met vriendelijke groeten,

Henk

DVB-T "Twin Tuner " gezocht

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 10-10-2017, 12:18 (2362 dagen geleden) @ Henk Waardenburg

Altijd goed Henk zal de gegevens via PM aan je doorgeven.
Groet, Ben

powered by my little forum