Nagra recorders defect en of complete (Gezocht)

door nagra @, Zoetermeer, 16-10-2017, 15:02 (2383 dagen geleden)

Als verzamelaar van nagra ben je altijd op zoek naar recorders. Defect of werkend ook onderdelen zijn welkom. Ik weet wat het waard is en betaal een nette prijs.

Nagra recorders defect en of complete

door Marbel @, Hoorn N-H, 16-10-2017, 15:40 (2383 dagen geleden) @ nagra

Logisch, ik ben op zoek naar Sony Elcaset..........:-)

Nagra recorders defect en of complete

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-10-2017, 16:54 (2383 dagen geleden) @ Marbel

Ik was laatst bij iemand thuis en die had een SONY elcaset staan. Ik heb daarvoor voor het laatst er een gezien op de FIRATO ergens in vroegere jaren maar is hier nooit wat geworden zoals we weten, altans hier niet. Ik weet niet of het in o.a. in Japan wat is geworden.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nagra recorders defect en of complete

door Marbel @, Hoorn N-H, 16-10-2017, 21:59 (2383 dagen geleden) @ Hans van Kampen

De Elcaset is gemaakt van '76 tot '80 en werd een flop ondanks dat het een echte bandrecorder
was in de vorm van een grote cassette.

Je ziet ze tegenwoordig nog maar sporadisch....
Die kennis waar je laatst een exemplaar zag, heb je enig idee of die 'm zou willen verkopen?

groet, Bram

Nagra recorders defect en of complete

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-10-2017, 04:51 (2383 dagen geleden) @ Marbel

Hallo Ben,

Ik weet zeker dat ie hem niet verkoopt helaas. Is zelf ook zo'n freak op dat gebied.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nagra recorders defect en of complete

door soundman2 @, Wouw, 17-10-2017, 08:31 (2383 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ik heb nog een DCC. Ik denk niet dat hij 10 uur gespeeld heeft. Daarna heeft Sony minidisk het werk overgenomen. Die hebben begrepen wat de gebruiker wil en de gebruiksaanwijzing had je amper nodig. De functie renumber bijv. heb ik bij de DCC nimmer gedaan kunnen krijgen.

Nagra recorders defect en of complete

door snameroc @, Etten Leur, 17-10-2017, 09:16 (2383 dagen geleden) @ soundman2

Het is maar net wat je belangrijk vind. De dcc had een veel beter geluid dan de minidisk.
Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

Nagra recorders defect en of complete

door soundman2 @, Wouw, 17-10-2017, 12:03 (2382 dagen geleden) @ snameroc

Daar heb ik nooit een probleem mee gehad. Als je echt van muziek houdt, moet je naar het concertgebouw. Een opname, inclusief technische trucs etc. is een persoonlijke keuze van de opname cq editing tech.
Qua bediening en flexibilitei, het opzoeken, herhalen en editen van liedjes etc was met minidisk kinderspel. Hoewel thans ook bijna niet meer in gebruik, was de minidisk een veel langer leven beschoren als de DCC. Zelfs in het professionele vlak werd vaak gekozen voor MD in plaats van de kwalitatief veel betere DAT recorder.
Maar we raken een beetje off-topic.

Nagra recorders defect en of complete

door ottoderuig @, Baarn, 18-10-2017, 00:06 (2382 dagen geleden) @ nagra

Niet dat ik hem wil verkopen hoor,
Maar wat is een IV-S vandaag de dag nog waard? Gewoon interesse.

--
73's Otto - PD2ODR

Nagra recorders defect en of complete

door nagra @, Zoetermeer, 18-10-2017, 07:00 (2382 dagen geleden) @ ottoderuig

Beetje afhankelijk van de staat maar zal tussen de 1300 en 3000 euro zijn. Nederlandse prijzen wel te verstaan.

Nagra recorders defect en of complete

door Julius ⌂ @, Dronten, 18-10-2017, 12:56 (2381 dagen geleden) @ nagra

Ja, de NAGRA, ik heb er nog mee gewerkt. ook met de stereo NAGRA. Midden tussen de Amsterdamse krakersrellen. Dat was geen pretje. Maar ook voor een stereo docu die ik samen met een collega maakte over het zendamateurisme. zie foto
We hadden bij de omroep ook een speciaal koffertje met additionele spullen.
Mijn koffertje daar zit nu mijn kleine gereedschap in. Maar zo zag het koffertje er voor die tijd uit.

Dat waren nog eens tijden. Nu is er bij de omroep geen NAGRA meer te bekennen……….

[image]

[image]

Nagra recorders defect en of complete

door ruudtx @, Utrecht, 18-10-2017, 16:15 (2381 dagen geleden) @ Julius

Ik heb de hele Anti Kruisraket demo indertijd gelopen in Den Haag met een Nagra. Iemand adviseerde me het ding voor je buik te hangen, want zo dragen zwangere vrouwen hun baby ......

Nagra recorders defect en of complete

door Julius ⌂ @, Dronten, 18-10-2017, 19:33 (2381 dagen geleden) @ ruudtx

Ja Ruud, maar dat was niet zo "onrustig" als midden tussen de ME bij de ontruiming van de Groote Keyser.
Soms hardlopen om geen steen tegen je NAGRA en je kop te krijgen.
De docu heb ik nog……………..

Nagra recorders defect en of complete

door Doeve @, Borgercompagnie, 18-10-2017, 13:54 (2381 dagen geleden) @ nagra

Hallo Nagra (ik denk niet dat het je echte naam is maar goed).
Ik heb een SLO Syncroniser maar die wil ik niet kwijt omdat ik hoop daar ooit nog een recorder bij te vinden.
Wel heb ik een ATN-ATN2 en een QRT Radio slating System voor je. Bij belangstelling neem maar even contact op via envalopje.
Henk

Nagra recorders defect en of complete

door Hans van Kampen @, Voorhout, 18-10-2017, 16:23 (2381 dagen geleden) @ Doeve

Hallo Nagra (ik denk niet dat het je echte naam is maar goed).


De ts heet Onno.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nagra recorders defect en of complete

door Doeve @, Borgercompagnie, 18-10-2017, 17:22 (2381 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Goed om te weten.:-)

powered by my little forum