Schema Grundig SVR 4004 gezocht (Toestel of techniek)

door Marcel van Grinsven ⌂ @, Rosmalen, 23-01-2018, 17:34 (2278 dagen geleden)
Gewijzigd door Marcel van Grinsven, 23-01-2018, 17:49

Wie heeft nog een schema liggen van de Grundig SVR 4004 liggen?
Een videorecorder uit het eind van de jaren 70.
De video op de foto's werkt inmiddels prima, maar heb er meer die ik ook weer werkend wil krijgen.

[image]

[image]

Schema Grundig SVR 4004 gezocht

door nanne @, Andijk, 25-01-2018, 14:45 (2276 dagen geleden) @ Marcel van Grinsven

Dag Marcel,

Ik heb nog wat gegevens uit het destijds door Grundig uitgegeven blad
"Technische Informationen"
Er staan wat schema's in en veel beschrijving van de schakelingen.Er is ook een blokschema van het geheel. De taal is Duits.
Ik wil ze wel scannen en er een pdf bestand van maken.(kan even duren)
Ik wil het zelf ook wel hebben als pdf want ik heb zelf ook een SVR4004. Gekocht in 1979.
Daar mankeert ook iets aan.
Het zijn ongeveer 40 kantjes A4.
Ik verneem het wel als je 't hebben wil. Dan kan ik het als bijlage naar je mail adres sturen. Groet, Nanne

--
Nanne

Schema Grundig SVR 4004 gezocht

door Marcel van Grinsven ⌂ @, Rosmalen, 25-01-2018, 18:03 (2276 dagen geleden) @ nanne

Hoi,

Dat is mooi, dat wil ik zeker een keer ontvangen.
De beschrijving van de schakelingen is zeker interessant, het zijn lastige recorders om te repareren, dus een goede beschrijving is erg handig.
Leuk dat je ook een SVR4004 in bezit hebt, in 1979 gekocht, dan wellicht nieuw.
Hoe zijn je ervaringen met het apparaat? volgens sommige een hopeloos apparaat.

Via een andere forum een manual te leen aangeboden gekregen om te scannen.
Daar maak ik een PDF bestand van. Er zijn twee uitvoeringen van de voeding, met en zonder spanningsregelaar van 5 volt, moet dat nog even uitzoeken.

Groet, Marcel

Schema Grundig SVR 4004 gezocht

door nanne @, Andijk, 26-01-2018, 10:25 (2275 dagen geleden) @ Marcel van Grinsven

Marcel,
Ik heb gisteren alles ingescand en zal er vandaag een pdf van maken.
Als het te groot wordt om als bijlage te mailen zet ik het wel in Google Drive en kan je het daar vandaan downloaden.De link zal ik dan doorgeven.
Mijn ervaring met de SVR4004 is dat de tracking nogal kritisch is.
Verder vind ik de beeldscherpte wel goed te noemen. Als je de regeling met die knop bovenop het deksel in de middenstand zet. Ook vond ik de videokoppen nogal gevoelig voor vuiltjes o.i.d. Ik heb die recorder jaren gebruikt. Over het algemeen deed ie het wel goed. Geen electronische storingen mee gehad.
Nu heeft hij als kwaal dat de band wel ingeregen wordt maar de aandrukrol wordt niet tegen de capstanas gezet. Die laatste handeling weigert.
Ik mail je wel als de pdf gereed is. Groet, Nanne

--
Nanne

Schema Grundig SVR 4004 gezocht

door nanne @, Andijk, 26-01-2018, 12:43 (2275 dagen geleden) @ nanne

Inmiddels is de pdf klaar en heb ik je een e-mail bericht gestuurd incl. link.
Nanne

--
Nanne

Schema Grundig SVR 4004 gezocht

door ruudtx @, Utrecht, 28-01-2018, 20:16 (2273 dagen geleden) @ Marcel van Grinsven

Even voor mijn nieuwsgierigheid, is dit het Philips 1500 of 1700 systeem of weer wat anders?

Schema Grundig SVR 4004 gezocht

door Marcel van Grinsven ⌂ @, Rosmalen, 28-01-2018, 22:00 (2273 dagen geleden) @ ruudtx

SVR is anders, lagere bandsnelheid, kan max 5 uur opnemen.
Cassettes lijken veel op de VCR van Philips, maar heeft een inkeping meer voor herkenning in SVR recorders, maar door een schakelaar door te verbinden kan je ook Philips VCR banden in een SVR gebruiken, maar dan ook alleen opnemen op SVR.
N1500 en N1700 opnames spelen nooit op een SVR recorder.

Grundig heeft een gelijkwaardig model gehad, de VCR4000, deze is uitwisselbaar met de N1700 van Philips.

powered by my little forum